Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Cardsharing inom hushållet...hur?

  1. #1

    Cardsharing inom hushållet...hur?

    Jag har en DM8000 HD som huvudbox och en DM600 som jag vill använda till att se på huvudboxens kanaler med.
    Huvudboxen är kopplad till min router och jag har en kabel från den till andra boxen också.
    Frågan är nu hur jag gör, båda boxarna har samma IP nummer och det kan väl inte funka i samma nätverk?
    Och vad skriver jag i CCcam.cfg filen?
    Tacksam för svar.

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Alucard Visa inlägg
    Jag har en DM8000 HD som huvudbox och en DM600 som jag vill använda till att se på huvudboxens kanaler med.
    Huvudboxen är kopplad till min router och jag har en kabel från den till andra boxen också.
    Frågan är nu hur jag gör, båda boxarna har samma IP nummer och det kan väl inte funka i samma nätverk?
    Och vad skriver jag i CCcam.cfg filen?
    Tacksam för svar.
    Du får ju se till så att adresserna inte krockar, kolla under expertinställningar/nätverk på dina boxar...

    Ställ dem så att de ligger inom DHCP scopet som din router har eller så låser du i alla fall din DM800:s macadress till en viss ipadress i routern ( då skall du aktivera DHCP i expertinställningarna på boxen
    Det viktigaste är att den box som du har kortet i har samma Ipadress alltid, klienten kan vara helt dynamIsk i ip.

    Sen är det nog enklast köra CCcam i alla boxar. Superenkelt att få igång. Ladda ned CCcam+config via fjärren. Blå knapp.
     
    --------------------------------------------
    Box med kortet i fast IP ex 192.168.0.6
    I CCcam.cfg
    Skriv under Friends i DM800 HD
    F: user1 pass1
    Gå ned till raden där det står
    SERVER LISTEN PORT : 12000 och avkommentera den raden.
    Ta alltså bort alla # som är framför raderna du använder.
    Annars läses inte raden


    Sen så är det ju bara att ändra
    klient boxen kan ha dynamiskt ip
    Den behöver bara C. rader
    klientbox
    C: 192.168.0.6 user1 pass1 12000 yes

  3. #3
    får inte detta att fungera...
    boxen i tvrummet är 192.168.1.66
    boxen i sovrummet (originalkortet) 192.168.1.65

    har laddat ner "cccam 2.1.3 complete" + "cccam-config - 17.07.2009" i bägge boxarna.
    Under blåa panelen väljer jag "cccam 2.1.3/Newcs1.67" då funkar kanalerna med originalkortet. men sen fastnar jag när jag ska konfigurera cccam.cfg.
    Hur mycket måste finnas med?

    har letat som en galning efter nån bra guide för nybörjare....några tips?

  4. #4
    Cccam är server och klient i ett så ta bort newcs. Du behöver inte heller avkomentera porten för 12000 är dafault. Det är bara om du vill byta port till något annat.
    I boxen i sovrummet med ip nummre 192.168.1.65
    Lägger du F - raden sleedog skrev och där ska det inte va något #
    F: user1 pass1
    I klient boxen skriver du utan #
    C: 192.168.1.65 user1 pass1 12000 yes
    Då bör det funka.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss