Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: Ngn som kan rekommendera AzBox?

  1. #1

    Ngn som kan rekommendera AzBox?

    Funderar på att köpa en ny box då min gamla DB7020 har börjat krångla (nätverkskortet). Är det ngn här på forumet som kan rekommendera Azbox? såg på satellitproffsens hemsida att denna box har alla features man kan önska sig till en ganska rimlig (!) kostnad (HD ready, dubbla tuners, HDD >1T byte, stöd för windows explorer, etc......) Det låter nästan för bra för att vara sant.........
    Någon som vet???

  2. #2
    Tittar själv på en sådan. Det jag vet är att det bara är premium plus som har twintuner, så se upp.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Jag har en Premium. I dagsläget använder jag den endast som mediaspelare. Streamar 1080P DTS från filservern utan problem.

    Jag har svårt att tänka mig att Premium Plus skulle vara sämre. Kommer antagligen att sälja min Premium och köpa en Premium Plus när jag får upp skålen.

  4. #4
    låter lovande........
    vilket soft är bäst till denna box?

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Den vanliga har också/kan ha twin tuners men inta två satellittuners.
    Den senaste officiella är den som jag tycker fungerat bäst. 0.9.3885 är den uppe i just nu.
    Skulle hellre köpa en AZBox Premium än en DM 800 då den är mycket bättre som mediaspelare.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Den stödjer hårvaru blindscan Premium+, sen har du 4:2:2 feedar du kan ta ner.

    Allt detta klarar inte en Dreambox. dock fungerr det kanon på en Azbox Premium+.

    Framförallt har den ju bättre chip än DM800, Sigma som alla vet ger kanonbild som mediaspelare.

  7. #7
    Vad är 4:2:2 feed?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av tinnit0 Visa inlägg
    Vad är 4:2:2 feed?
    Senario: Idrottsevenemang någonstans i världen, sändningen skickas via satellit på speciella transpondrar som är till för att hantera feeds till tex CD i formatet 4:2:2 och är okrypterat, CD konverterar om det till 4:2:0 mpeg2/mpeg4 och lägger på kryptering samt skickar upp det till ny satellit så att du och jag kan ta ned det i en vanlig box.
    Har man då en box som kan ta emot 4:2:2 och en parabol med motor så har man sitt lystmäte av sport tillgodosett.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    vilket images soft kan man använda till denna box (premiumm +)?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Du kan använda den mjukvara Opensat utvecklar.

Liknande ämnen

  1. FAQ: AzBox
    Av hannhimhe i forum AzBox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 18:23
  2. AZbox error?
    Av kape1 i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 23:15
  3. HD hackar på Azbox?
    Av atlas776 i forum AzBox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 17:46
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 22:07
  5. Azbox
    Av vic20 i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 01:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss