Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 53

Ämne: Trådlöst till dreambox?

  1. #31

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    81
    Tackad
    2 gånger
    @ Bogdan
    Jo det är en lösning, men routern ska klara det om jag bara får rätt på det.

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    81
    Tackad
    2 gånger
    Ni som fått denna router att fungera i ethernet converter läge, kan någon skicka en settingsfil till mig eller lägga upp den här. Ni får gärna editera bort era personliga uppgifter som lösen mm.
    Tack på förhand
    Puttiplatt

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    ok,ska göra detta, men inte nu. imorron tror jag.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    81
    Tackad
    2 gånger
    Update!
    Har nu fått igång det! Dx routerns ip krockade med d-linkens. Jag provade att byta detta redan innan men min dx router funkar mycket dåligt, åtminstonde med original fw. Den kopplade upp efter MÅNGA försök, och jag lät den vara uppkopplad. Efter 2 timmar funkar det inte längre. Har provar allt, reset, strömlös, laddat i settings igen mm mm.
    Kör nu på min andra dx router med aceex fw och sitter och skriver detta via den. Funkar än så länge stabilt, även med 2 laptops inkopplade samtidigt. Ska nu låta den vara igång några timmar så får vi se om det håller. Jag återkommer med rapport!
    Puttiplatt

  6. #36
    Medlem majstors avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    4 gånger
    Den funkar fint - W-lan > ethernet converter
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Bifogade filer Bifogade filer

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av puttiplatt Visa inlägg
    Ni som fått denna router att fungera i ethernet converter läge, kan någon skicka en settingsfil till mig eller lägga upp den här. Ni får gärna editera bort era personliga uppgifter som lösen mm.
    Tack på förhand
    Puttiplatt
    Här är det som står i filen, vet inte om det är till så mycket hjälp, verkar lite krångligt.

    Jag tog bort texten,För lång

    Vill du att jag mailar filen till dig?


    Jag har en belkin N+ som jag ansluter mot. Har nu gjort 4st precis som det står i guiden. Men jag har märkt att jag måste skriva exakt samma ssid som det står i site survey som i profile. Sen har jag kabeln i wanporten när den är ansluten till dreamboxarna, vet ej om det gör någon skillnad men det fungerar bra, riktigt bra. Har 1st till en laptop som står i andra sidan av huset som har haft fruktansvärt dålig täckning men nu är det kanontäckning och inga problem längre.

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av puttiplatt Visa inlägg
    Update!
    Har nu fått igång det! Dx routerns ip krockade med d-linkens. Jag provade att byta detta redan innan men min dx router funkar mycket dåligt, åtminstonde med original fw. Den kopplade upp efter MÅNGA försök, och jag lät den vara uppkopplad. Efter 2 timmar funkar det inte längre. Har provar allt, reset, strömlös, laddat i settings igen mm mm.
    Kör nu på min andra dx router med aceex fw och sitter och skriver detta via den. Funkar än så länge stabilt, även med 2 laptops inkopplade samtidigt. Ska nu låta den vara igång några timmar så får vi se om det håller. Jag återkommer med rapport!
    Puttiplatt
    Har också märkt att dir-655 och dx-routern inte direkt gillar varandra. Hur löste du det hela? Var det da shit att uppdatera med aceex NR22/Y och sen köra via Freelocks guide eller?

    Jag lyckades dock att få den i Ethernet Converter läge i original firmware och sen hittar dir-655 den i nätverket men får ändå inte igång det med dm:en.

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    81
    Tackad
    2 gånger
    @ assnike
    Jag hann kolla igenom texten lite lätt och fick bekräftat mitt ursprungliga problem. Din belkin router har ip 192.168.1.1, min d-link har 192.168.0.1. Dx routern har också 192.168.0.1 dvs den krockar med d-linken. Jag provade en massa inställningar och kom fram till att det lättaste är att ändra dx routern till 192.168.1.1. Detta gör att dx routern skapar ett sub nät med sina egna ip adresser som den delar ut. Detta gör den i vilket fall som helst i EC vilket gör att man ej kan komma åt utdelade resurser på övriga nätverket.

    Finns säkert en lösning på detta också men det är en annan fråga. Dx routern med aceex fw tickar på mycket stabilt. Jag ska titta lite närmare på den med original fw och se om det är fw eller hw relaterat att den lägger av efter en stund och det ej går att kontakta wan utan en komplett nollställning av boxen.
    Tack för hjälpen så länge
    Ha det bra
    Puttiplatt

  10. #40
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av assnike Visa inlägg
    Här är det som står i filen, vet inte om det är till så mycket hjälp, verkar lite krångligt.

    Jag tog bort texten,För lång

    Vill du att jag mailar filen till dig?


    Jag har en belkin N+ som jag ansluter mot. Har nu gjort 4st precis som det står i guiden. Men jag har märkt att jag måste skriva exakt samma ssid som det står i site survey som i profile. Sen har jag kabeln i wanporten när den är ansluten till dreamboxarna, vet ej om det gör någon skillnad men det fungerar bra, riktigt bra. Har 1st till en laptop som står i andra sidan av huset som har haft fruktansvärt dålig täckning men nu är det kanontäckning och inga problem längre.
    Lägg texten i en code-container
    Kod:
    blablabla
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 04:48
  2. Dreambox 500C Trådlöst?
    Av Petey i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 22:02
  3. Dreambox via trådlöst bredband
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 17:07
  4. Trådlöst tangentbord till ''BOXER'' !
    Av limpo i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-22, 07:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss