@ Bogdan
Jo det är en lösning, men routern ska klara det om jag bara får rätt på det.
@ Bogdan
Jo det är en lösning, men routern ska klara det om jag bara får rätt på det.
Ni som fått denna router att fungera i ethernet converter läge, kan någon skicka en settingsfil till mig eller lägga upp den här. Ni får gärna editera bort era personliga uppgifter som lösen mm.
Tack på förhand
Puttiplatt
ok,ska göra detta, men inte nu. imorron tror jag.
Update!
Har nu fått igång det! Dx routerns ip krockade med d-linkens. Jag provade att byta detta redan innan men min dx router funkar mycket dåligt, åtminstonde med original fw. Den kopplade upp efter MÅNGA försök, och jag lät den vara uppkopplad. Efter 2 timmar funkar det inte längre. Har provar allt, reset, strömlös, laddat i settings igen mm mm.
Kör nu på min andra dx router med aceex fw och sitter och skriver detta via den. Funkar än så länge stabilt, även med 2 laptops inkopplade samtidigt. Ska nu låta den vara igång några timmar så får vi se om det håller. Jag återkommer med rapport!
Puttiplatt
Har också märkt att dir-655 och dx-routern inte direkt gillar varandra. Hur löste du det hela? Var det da shit att uppdatera med aceex NR22/Y och sen köra via Freelocks guide eller?
Jag lyckades dock att få den i Ethernet Converter läge i original firmware och sen hittar dir-655 den i nätverket men får ändå inte igång det med dm:en.
Här är det som står i filen, vet inte om det är till så mycket hjälp, verkar lite krångligt.
Jag tog bort texten,För lång
Vill du att jag mailar filen till dig?
Jag har en belkin N+ som jag ansluter mot. Har nu gjort 4st precis som det står i guiden. Men jag har märkt att jag måste skriva exakt samma ssid som det står i site survey som i profile. Sen har jag kabeln i wanporten när den är ansluten till dreamboxarna, vet ej om det gör någon skillnad men det fungerar bra, riktigt bra. Har 1st till en laptop som står i andra sidan av huset som har haft fruktansvärt dålig täckning men nu är det kanontäckning och inga problem längre.
Update
Nu provat ytterligare en dx router med fw 3200. Funkar lika kass som den andra med fw 3330. Tappar kontakten med wan och kan bara återfås med reset knappen + lägga in settings. Verkar som om original fw är värdelös. Aceex fw tickar på hela tiden (20 timmar and counting) och är blixtsnabb på att tilldela ip adress (ca 3 sekunder) medan original tar god tid på sig (ca 20-30 sekunder)
För de som undrar: jo jag har köpt 3 st dx routrar.
Ha det bra
Puttiplatt
Har rensat reklamen + allt tjafs som följde på det.
Reklammakaren är varnad.
Är tacksam om fler använder inläggsrapporteringen för även om man tillbringar mycket tid här så läser man inte precis allt.
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !