Det är nog inte tur, det är nog pluttiplatt som har otur. mina 4st fungerade perfekt också.
Det är nog inte tur, det är nog pluttiplatt som har otur. mina 4st fungerade perfekt också.
Nja otur vet jag inte.
Kan vara så att de inte trivs med d-linken med original fw. Konstigt att det fungerar ett tag och sedan lägger av. Hursomhelst funkar det perfekt med aceex fw så jag är mycket nöjd med mina köp.
Puttiplatt
Provade att lägga in aceex på ytterligare en dx router som inte funkade i EC läge. Flashade utan att nollställa och direkt efter flash funkade den perfekt med nya fw. Alla inställningar låg kvar från original fw och den hoppade igång direkt mot wan.
Jag rekommenderar alla som har minsta problem med sin router att slänga in aceex fw. Dom blev snabba som kobror på köpet, bl a på att dela ut ip adresser.
Puttiplatt
Liten update!
Har nu fått igång bridge läge med EC funktion. Dvs Routern och allt som är kopplat till den får ip av D-linken och ligger i samma nät för ev fildelning inom nätverket. Agerar dessutom som en förlängning(repeater)av det trådlösa nätverket.
Om någon är intresserad av hur jag gjorde så skriv i denna tråden.
Ha det bra
Puttiplatt
Generellt sett så är det ju bara att avaktivera DHCP och sätta routern som AP klient eller repeater, sen så sätter man bara huvudrouterns IP som DNS och ser till att repeaterns IP inte krockar med ett befintligt IP.
Detta gäller oavsett vilken typ av router man skall köra som slav.
Använder aceex firmware.
Edit: Obs ej testat repeaterfunktionen ännu!