Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ta emot analoga kanaler?

  1. #1

    Ta emot analoga kanaler?

    När jag körde analog TV kunde jag bl.a. ta emot TV6 och ZTV, men nu när jag bytt till digital via kabel-tv (Canal Digital) så har några av dessa analoga kanalerna försvunnit (inte många, men ändå). Finns det någon möjlighet att få in även dessa med Dreamboxen eller måste jag skifta mellan analog (tv-antenn) och digital ingång (dreamboxen) på TV'n?

    Har för mig att åtminstone TV6 är en fri kanal, men antar att det inte nödvändigtvis betyder att Canal Digital sänder den i sitt digitala kabel-tv nät?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns ingen möjlighet att ta in analoga sändningar med Dreambox. De måste du ta in med TV:ns analoga tuner.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Tackar för svaret atomized! Uppskattar och tackar för all din hjälp här på forumet (jag talar nog för många här).

    Nåja, störigt att behöva skifta ingångarna på TV'n för att se kanalerna i så fall, men men.. finns värre problem här i världen.

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    mhead, det är bara skaffa sig en splitter som du stoppar i TV-uttaget, dra en kabel till din TV för att titta på den analoga kanalerna och en till din dreambox. Finns en del boxar med loop-through också, så man kopplar en kabel från boxen till TVn.

    Visst måste man byta kanal på TVn men man slipper flytta kablarna

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 19:24
  2. Fria kanaler? analoga eller digitala?
    Av theft i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-13, 20:58
  3. Analoga kanaler?
    Av $k8ir8 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 19:01
  4. Analoga kanaler i Humax 5100c?
    Av nikgusta i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 21:10
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 08:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss