Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 68

Ämne: Vu+ DUO Enigma2 Twin, DM8000 dödaren!

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Se där, nu verkar även Satpro ha förhandlat till sig bättre inköpspris. 4595 och den finns i lager.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Och har Satpro den nya versionen eller gamla med vita fjärren?

  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Ingen aning. Jag såg prisändringen i min bevakninslista på Prisjakt. Det går säkert att ta reda på under tisdagen för de som är intresserade av att köpa.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  4. #34
    Har haft min box ett tag nu, och än så länge är jag mycket nöjd.

    Grymt stabil och gör vad den ska.

    Det jag inte har testat ännu är mediecenterfunktionen, har läst att det ska vara lite problem med den just nu så jag har avvaktat med detta (har ändå en Tvix för det).

    Har också revision 1.3 på "moderkortet"

  5. #35
    Har läst att det numera möjligt för boxen att "vakna" ur "deep standby"läget och göra en inspelning om man har rev 1.3 på "moderkortet".
    Men i övrigt verkar det inte vara några andra ändringar. Men det är ju bra att man kan ha timerinspelningar satta och ändå kunna sätta boxen i "deep standby" för att spara lite effekt, samt att man slipper höra fläkten som går även om man sätter den i vanligt standbyläge.

    Har haft boxen i snart 1 vecka och kan bara säga att jag är jättenöjd med vad den presterar. Inga omstarter på egen hand utan den bara går och går.
    Kör med BH 1.2 som image men tänkte prova lite andra för att de om det skiljer något i hastighet samt upplevelse av menyerna.

  6. #36
    Det där med om det finns ngt nytt i v1.3 eller ej tvistar de lärde fortfarande om. Hade varit bra, jag missade ett par inspelningar igår pga att inte den klarar deep-standby-recording.

    Trots att jag pillat runt och labbat för fullt sedan jag fick den har den inte krashat eller hängt sig än så länge - imponerande helt klart.

    Jag har bara kört VTI än så länge. Ska labba med multiboot när jag lärt mig boxen lite mer.

  7. #37
    Ny firmwareuppdatering (igen):
    [NEW] Original Image V4.3

    Ver 4.3 Release note

    1. Fix Stop key problem

    2. Fix framerate information

    3. Improve HDMI/Component video PQ(Picture Quality)
    - Enhance deinterlacing algorithm.

    4. Provide interface for user control of PQ

    5. Fix E2 bug.(crash when adding radio channel to favorites)

    Changed Folders/Files.

    Makefile-vuplus-4.3

    ./local/packages/enigma2/enigma2-2.8git20100129/enigma2_vuplus.patch


    ./local/packages/mbox/mbox-dvb-modules.bb
    ./local/packages/mbox/mbox-dvb-modules/dvb-bcm7335.ko

    Måste säga att de jobbar på bra med uppdateringar. Inte för att jag stött på ngt som inte funkar bra, men blir det ännu bättre är det bara att tacka och ta emot.

  8. #38
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1
    Är det någon som med säkerhet vet vad som skiljer rev. 1.2 och 1.3 förutom fjärrkontrollen?
    Går det att uppgradera från 1.2 till 1.3?

  9. #39
    Ingen verkar veta med säkerhet. Och fjärren har inget med v1.2/v1.3 att göra förutom att de bytte färg ungefär samtidigt som nya revisionen kom. Det finns de med vit fjärr och v1.3 på moderkortet.

    Men har den svart fjärr är väl chansen större att det även är v1.3 på kortet

  10. #40
    Jag funderar på att köpa denna box men jag undrar om denna box spelar in undertexterna exempelvis när man kolla på film på Canal+ Action? För den boxen jag har idag klarar nämligen inte av det.

    Tack på förhand!

Liknande ämnen

  1. VU+ Duo Twin HD
    Av mr_richard i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 19:29
  2. Twin lnb ?!
    Av squad i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 18:08
  3. Twin mottagare
    Av lazzy i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-06-12, 17:42
  4. twin tuners twin decoders
    Av culo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-14, 07:41
  5. twin lnb fråga..
    Av mami i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 16:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss