Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 68

Ämne: Vu+ DUO Enigma2 Twin, DM8000 dödaren!

  1. #41
    Ska kunna kolla detta tills ikväll/imorrn om inte någon annan kan svara på detta. Ska bara få in min HDD i boxen först

    Men jag har inte läst om någon som har haft problem med detta, iofs så är det väl inte jättemånga som har textning på så mycket program som vi har här i norden. Men någon borde ju hojtat till på något forum om det inte hade fungerat tycker jag.

    Men som sagt, jag återkommer i frågan om inte någon härinne kan svara på din fråga direkt.

  2. #42
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Den spelar in hela strömmen med textning, alla ljudspråk osv.
    Du kan tom kolla på den texttv som sändes under inspelningen.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  3. #43
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Hur fungerar mediacenterbiten på VU+?

  4. #44
    Hej,
    Jag är inte så hemma på detta så jag hoppas på tips.
    Jag har idag en DB 500S på vilken jag kör cs.
    För att få lite bättre bild och tillgång till HD kanaler har jag tänkt köpa ny.
    Jag är inne på DB 500HD, men läste lite om denna box.
    Är denna ett bra alternativ till 500HD ?
    Funkar den att köra cs på ?
    Andra tips ?
    Tack på förhand.

  5. #45
    Citat Ursprungligen postat av ab12cd34 Visa inlägg
    Hur fungerar mediacenterbiten på VU+?

    Jag är IMHO inte särskilt nöjt med den(mediacenter) för närvarande.
    Bökigt att hitta filer, uppspelning av material funkar, men pause/ffw gör du på egen risk. Kör PLi 100412.

    Jag anser att ett mediacenter skall vara mer intuitivt, vid start kommer man rätt ner i filsystemet, jag hade sett att boxen fattar att jag spelat in material i /HDD/Movies och sedan startat där default.

    Vill FÖ tillägga att jag är mycket nöjd med boxen annars.

  6. #46
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nasolopenzi Visa inlägg
    Jag är IMHO inte särskilt nöjt med den(mediacenter) för närvarande.
    Bökigt att hitta filer, uppspelning av material funkar, men pause/ffw gör du på egen risk. Kör PLi 100412.

    Jag anser att ett mediacenter skall vara mer intuitivt, vid start kommer man rätt ner i filsystemet, jag hade sett att boxen fattar att jag spelat in material i /HDD/Movies och sedan startat där default.

    Vill FÖ tillägga att jag är mycket nöjd med boxen annars.
    Är det några filformat som fungerar bättre eller sämre än andra?

  7. #47
    Kan inte svara på det, bara testat inspelat med denna img.

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av ab12cd34 Visa inlägg
    Är det några filformat som fungerar bättre eller sämre än andra?
    Den *ska* klara rubbet mer eller mindre. DTS-ljud bara som pass-through dock. 1080p klaras också. Men det ska tydligen vara lite strul med drivers för närvarande och det verkar inte som om det är prio 1 vid utveckling av nya drivers. Vilket jag iofs är nöjd med eftersom jag har annan mediespelare.

    Har bara testat att köra en mkv med 720p och det funkade bra. Kolla runt på VU+-forum så hittar du mer info. Vad jag har förstått är det i nuläget ganska buggigt på mediacenterfronten.

  9. #49
    Citat Ursprungligen postat av nasolopenzi Visa inlägg
    J
    Jag anser att ett mediacenter skall vara mer intuitivt, vid start kommer man rätt ner i filsystemet, jag hade sett att boxen fattar att jag spelat in material i /HDD/Movies och sedan startat där default.
    För inspelat material finns en egen knapp på fjärrkontrollen för att direkt få upp dessa. Är inte hemma nu så jag kan inte säga exakt hur den ser ut. Jag kör PLi men tror det är samma på övriga images.

    Mediecentret verkar dock visa hdd och andra mountade enheter. Lite mer hardcore än en extern mediespelares gränssnitt.

  10. #50
    Citat Ursprungligen postat av Gaston64 Visa inlägg
    För inspelat material finns en egen knapp på fjärrkontrollen för att direkt få upp dessa. Är inte hemma nu så jag kan inte säga exakt hur den ser ut. Jag kör PLi men tror det är samma på övriga images.

    Mediecentret verkar dock visa hdd och andra mountade enheter. Lite mer hardcore än en extern mediespelares gränssnitt.

    Ohh najs, kolla upp det är du snäll.

Liknande ämnen

  1. VU+ Duo Twin HD
    Av mr_richard i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 19:29
  2. Twin lnb ?!
    Av squad i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 18:08
  3. Twin mottagare
    Av lazzy i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-06-12, 17:42
  4. twin tuners twin decoders
    Av culo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-14, 07:41
  5. twin lnb fråga..
    Av mami i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 16:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss