Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hittar inte min Dm 500 i dcc!

  1. #1

    Hittar inte min Dm 500 i dcc!

    Min Belkin n1 Router packade i hop fullständigt igår och för att kunna se Tv i helgen så drog jag fram em gammal Netgear Rangemax från garderoben,routern vekar funka helt ok men jag hittar inte min dreambox i dcc!någon som har en lösning på det?Tänker köpa en apple Airport Extreme i morgon,någon som kör med den+Dreambox?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Kolla IP i boxen: Meny -> Expert -> Kommunikation.

    Prova därefter att surfa till den adressen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Återställde boxen till fabriksinstälningar sen hittade jag den via dcc men när jag ska ladda upp mina favoritkanaler med dreambox edit så går det inte jag ansluter till boxen men sen verkar som om anlutningen bryts och där kommer upp et felmeddelande som säger kolla dit nätverk.Fattar inget har funkat klockrent flera år nu

  4. #4
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Nätverks problem, så som IP Adress konflikt?
    Nätverks kabel som strular, eller någon Switch/Router som börjar bli dålig?
    Kan även vara nätverks kortet i boxen som börjar spöka?!
    Också möjligt att Strömadaptern är dålig?
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  5. #5
    [quote=Minime;146999]
    Kan även vara nätverks kortet i boxen som börjar spöka?!
    quote]
    En kompis till mig hade samma problem på en dm 500, boxen var 4 -5 år gammal, tyvärr hittade vi ingen lösning på problemet
    Vu + Solo2 DB800S +1 Förvirrad hund

  6. #6
    Börjar att bli lite desperat nu!alltså boxen har kontakt med internet för den hämtar koderna som den ska.Därimot så när jag ska ansluta via ftp till dreambox edit för att ladda upp mina favoritlistor så händer följande.1 när jag trycker på send files to dreambox står det först connecting to 198.xxx.x.x connected,disconnecting,dissconnected.
    Could not connect to dreambox check Ip Address,network settings and status of dreambox.När jag söker med Dcc så hittar den ett Ip nr men det funkar inte men om jag går in i boxen Menu/Installation/Expertinstallation/Komunikation och där ändrar Ip nr överst till något annat så funkar det bra att ansluta via ftp för att tex kolla mina CWS rader.Ska man göra några manuelle inställningar i boxen?
    Kan även tilläga att det går alldeles utmärkt att surfa till boxen vi det ip nr som jag själv skrev in

  7. #7
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nicko1 Visa inlägg
    Börjar att bli lite desperat nu!alltså boxen har kontakt med internet för den hämtar koderna som den ska.Därimot så när jag ska ansluta via ftp till dreambox edit för att ladda upp mina favoritlistor så händer följande.1 när jag trycker på send files to dreambox står det först connecting to 198.xxx.x.x connected,disconnecting,dissconnected.
    Could not connect to dreambox check Ip Address,network settings and status of dreambox.När jag söker med Dcc så hittar den ett Ip nr men det funkar inte men om jag går in i boxen Menu/Installation/Expertinstallation/Komunikation och där ändrar Ip nr överst till något annat så funkar det bra att ansluta via ftp för att tex kolla mina CWS rader.Ska man göra några manuelle inställningar i boxen?
    Om jag förstår dig rätt, så kan du ansluta till boxen via FTP om du ändrar ip adressen i boxen manuellt via menyn?
    Om detta går så är det ip adress konflikt som du har på ditt nätverk?!
    Kolla i vilket område din dhcp server (Netgear routern) delar ut adresser, och kontrollera din maskiner på nätverket så du int satt någon på statisk adress innom detta område. (Detta är troligt efter som du ser ut att fått dessa problem efter att du bytt routern)
    Alternativt stäng av alla datorer och starta om dem så dom får nya adresser från Netgear routern.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  8. #8
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Om jag förstår dig rätt, så kan du ansluta till boxen via FTP om du ändrar ip adressen i boxen manuellt via menyn?
    Om detta går så är det ip adress konflikt som du har på ditt nätverk?!
    Kolla i vilket område din dhcp server (Netgear routern) delar ut adresser, och kontrollera din maskiner på nätverket så du int satt någon på statisk adress innom detta område. (Detta är troligt efter som du ser ut att fått dessa problem efter att du bytt routern)
    Alternativt stäng av alla datorer och starta om dem så dom får nya adresser från Netgear routern.
    verkar som din router har spel...

    Kolla vilket IP din box har då du går in i expert te x 192.168.0.100 och ställ om den genom att plussa på 5 nummer så att det bli 192.168.0.105 och bocka ur DHCP så har den alltid den IPadressen.

    Alternativt starta om routern och se om den uppför sig likadant, men att koppla bort DHCP på din box är oftast den smidigaste lösningen.

Liknande ämnen

  1. Hittar inte kanaler
    Av Hanken i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 22:00
  2. Hittar inte
    Av Dado2002 i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 14:28
  3. Hittar inte Kanal5
    Av bjornsson i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 18:50
  4. Hittar inte TV4+ !
    Av Dedu i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 14:32
  5. Hittar inte
    Av aris i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 08:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss