Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011
Resultat 101 till 103 av 103

Ämne: Mac - Eyetv - OSCam : Boxer

  1. #101
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    När du säger att du testat massvis med olika inställningar så låter det som du rotat runt en hel del och ändrat både här och där.
    Kör bara med de allra minsta som behövs, ta bort allt annat utom exakt dom filer som atomized föreslog här ovanför.

    Om det fortfarande inte fungerar så skulle jag avinstallera drivrutinerna och installera om dessa.
    Möjligen prova en annan typ av läsare alltså inte PCSC.

    Lycka till

    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Ingen skillnad tyvärr Har provat massvis med olika inställningar i config-filerna tidigare också.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  2. #102
    Jag har en fungerande uppsättning med en PCSC 1.0-kortläsare (Gemalto PC USB-TR), beskriven längst ner i
    http://www.comhit.net/showthread.php...lem-med-provid

    Jag har provat med en Digipass 920 i min uppsättning och jag kom inte ens så långt som du med den. Jag har inte grävt vidare i det, eftersom jag fick det att funka med min andra läsare. Men, Digipass 920 är tydligen PCSC 2.0. Jag vet inte om det kan vara en orsak till problemet, men kolla vilken version av PCSC som Argos Mini II stödjer. Jag har förstått att Apple ligger lite efter i implementerandet av PCSC i sin drivrutin. De inkluderar en äldre version av PCSC-lite med Mac OS X. Kan vara värt att prova att kompilera och installera en senare version av PCSC-lite. Alternativt försöka hitta en äldre kortläsare (jag såg att Fyndiq hade ett exemplar kvar av den jag kör med).

  3. #103
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    När du säger att du testat massvis med olika inställningar så låter det som du rotat runt en hel del och ändrat både här och där.
    Kör bara med de allra minsta som behövs, ta bort allt annat utom exakt dom filer som atomized föreslog här ovanför.
    Jag har testat en del, men systematiskt. Mina filer är postade ovanför atomized. Fick tag på ett utgånget CH-kort som fungerade direkt med samma inställningar, förutom då caid.

    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Möjligen prova en annan typ av läsare alltså inte PCSC.
    Har ingen annan läsare tyvärr. Det är inte ett måste att det ska fungera just nu, ville bara testa lite. Den har ju fungerat för andra med boxer. Har dock läst att viaaccess-kort kan vara lite knepiga.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss