Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 103

Ämne: Mac - Eyetv - OSCam : Boxer

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tack för denna beskrivning!

    Jag är mycket intresserad av OSCam även om jag inte kör Mac. Ska testa att följa din beskrivning i Linux nån dag. Borde vara ganska likt då MacOS numera bygger på nån Unix-variant.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Det ska vara samma procedur (utom parameter macosx till make). jag kompilerar till Mac eftersom det sällan finns binerär till OSX, däremot så finns det till ett antal linux varianter på den sidan jag hänvisade till.

    /C

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    50
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Cul8 Visa inlägg
    Ska investera i en UBS Phoenix läsare istället.
    /C
    Behövs det inte drivrutiner för OSX för att det ska funka?
    AD-teknik verkar bara stödja Windows och Linux.

    Citat Ursprungligen postat av Cul8 Visa inlägg
    Som 2:a är det att EyeTV progget har problem med Läpp-synk, dvs ljudet släpar, många har klagat på det och det verkar att det inte finns någon riktig lösning, lösingen idag är att man får vänja sig!!
    /C
    Jag har googlat på det här med lip sync och hittar knappt någon som gnäller över detta. Är det verkligen ett generellt problem för eyetv?

  4. #14
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tomeriksen Visa inlägg
    Behövs det inte drivrutiner för OSX för att det ska funka?
    AD-teknik verkar bara stödja Windows och Linux.



    Jag har googlat på det här med lip sync och hittar knappt någon som gnäller över detta. Är det verkligen ett generellt problem för eyetv?
    Det stämmer att det saknas driv. rutiner från AD-Teknik, tänkte köpa Omnikey Cardman 3121 USB, http://www.dustin.se/pd_5010134350.aspx, som flera har fungerande med OSCam och inte som Phoenix utan som PCSC läsare. Men kör fortfarande på min gamla serie prog....

    Läpsynk, läste några trådar om det i Elgatos forum, det är ca -0,1 sek och lite störande, det beror om man är kinkig eller inte, för flera som tittat på bilden klagar inte. Flera länder har detta i sina utsändningar, tex i UK, samt alla länder som kör dubbat så dessa klagar inte på en som petites, Därför är det rätt så tyst om detta.
    Den "fula" lösning som jag har hittat för inspelade program är att titta på dom med PLEX (eller XMBC) som har inställning för att tidsförskjuta ljudet! Önskar bara att EyeTV skulle ha en sån enkel funktion...

    /C

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    50
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Cul8 Visa inlägg
    Det stämmer att det saknas driv. rutiner från AD-Teknik, tänkte köpa Omnikey Cardman 3121 USB, http://www.dustin.se/pd_5010134350.aspx, som flera har fungerande med OSCam och inte som Phoenix utan som PCSC läsare. Men kör fortfarande på min gamla serie prog....

    /C
    Oj, men du är det alltså helt andra settings för kortläsaren man måste köra med… Protokollet för PCSC skiljer sig en hel del mot pheonix. Om jag ska testa, vilken tycker du jag ska köpa: Phoenix eller Cardman?

    Jag är grymt sugen på att testa. Just nu är jag lite skraj/konfunderad över alla parametrar som caid, provid, key, port. Många verkar vara "operatör"-specifika (exempelvis är Com Hems caid 0b00). Någon som vet var man kan hitta de settings som behövs för Com Hem?

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Cul8 Visa inlägg

    oscam.server
    [reader]
    Label = Phoenix
    Protocol = phoenix
    Device = /dev/tty.UC-232AC
    Cardmhz = 357
    Mhz = 357
    Detect = CD
    Group = 1
    EMMCache = 1,1,2
    AU = 1
    Enable = 1
    Services = Boxer
    Hej

    Jag såg din konfig i oscam forum först och var lite fundersam då. Det finns ingen "phoenix" protocol definerat i oscam enligt vad jag vet. Det nämns ingenstans, varken i exempel eller mansidor eller nån annanstans. Jag kör AD-teknik Phoenix/Mouse USB kortläsare och sätter protocol till "mouse" enligt mansidor. Kan du förklara lite?
    Arion 2000CICR, Opticum-9500HD, Hauppage HVR-4000 DVB-S/S2/T, Terratec-1200C, Terratec DVB-C/T/A USB HD stick, Pinnacle 320e DVB-T stick, Samsung-STB Comhem

  7. #17
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tomeriksen Visa inlägg
    Oj, men du är det alltså helt andra settings för kortläsaren man måste köra med… Protokollet för PCSC skiljer sig en hel del mot pheonix. Om jag ska testa, vilken tycker du jag ska köpa: Phoenix eller Cardman?

    Jag är grymt sugen på att testa. Just nu är jag lite skraj/konfunderad över alla parametrar som caid, provid, key, port. Många verkar vara "operatör"-specifika (exempelvis är Com Hems caid 0b00). Någon som vet var man kan hitta de settings som behövs för Com Hem?
    Jag har tänkt köpa en Cardman, men i den här området kan man bara lova att det fungerar när man själv har testa det!

    Jag har fått fram all info från loggfiler av min client (EyetvCamd) och OSCam. Där finns all info om kanalerna så som CAID, Ident, ServID osv.

    (Det finns en hel del onödiga inställningar i mina config, mer om detta längre ner)

    /C

  8. #18
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sharp Visa inlägg
    Hej

    Jag såg din konfig i oscam forum först och var lite fundersam då. Det finns ingen "phoenix" protocol definerat i oscam enligt vad jag vet. Det nämns ingenstans, varken i exempel eller mansidor eller nån annanstans. Jag kör AD-teknik Phoenix/Mouse USB kortläsare och sätter protocol till "mouse" enligt mansidor. Kan du förklara lite?
    Tjena!

    Det stämmer, men eftersom "mouse" är default så fungerar det iaf! (läste inte man filerna när jag gjorde dom första konfig filerna och sen blev den bara kvar eftersom det fungerar)

    Har åxå en hel del onödiga inställningar, allt eftersom man lär sig mer om OSCam så har jag hittat en del, tex är filen oscam.srvid helt onödig om mann inte ska använda en monitor program för oscam.

    Ska rensa och posta en ren konfig uppsättning, men det minsta man behöverför att köra OSCam med enbart ett Boxer kort. Kommer snart!

    /C

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    50
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Cul8 Visa inlägg
    Jag har tänkt köpa en Cardman, men i den här området kan man bara lova att det fungerar när man själv har testa det!

    Jag har fått fram all info från loggfiler av min client (EyetvCamd) och OSCam. Där finns all info om kanalerna så som CAID, Ident, ServID osv.

    (Det finns en hel del onödiga inställningar i mina config, mer om detta längre ner)

    /C
    Äh,
    Jag köper en Cardman och sätter igång och testar! Får jag det inte att funka kan jag alltid donera kortläsaren till dig, så kanske vi når insikt.

    Jag vilar däremot lite på hanen vad det gäller tuner. Tror du jag kan börja med att labba med eyetvcamd och OSCam? Och sedan om jag lyckas få OScam att prata med kortet köpa tuner och eyetv 3.0? Eller måsta man rigga upp hela flödet?

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    50
    Tackad
    1 gånger
    Cardman 3021 är hundra spänn billigare än 3121 och bra mycket mindre. Borde väl funka lika bra?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss