Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
Tjena Culan, long time no see

Snyggt skrivet, är kanske läge att även posta den i guideavd.

Såg att du tog med mpeg4, är det nått du fått att fungera med CS?
Tack det samma "T"!!

Det är ju ingen "guide", men har allt man behöver för att få igång OSCam som CS server. Det är mest för att alla sa att det inte gick på en Mac, man skulle använda VMWare, osv... Det slutade att den här verkar gå stabilare än det jag körde på test med Samsung och en XP server för några år sen. Riktigt snabb i kanalbyte, dvs märker ingen skillnad mot mottagaren i TV'n. (Man ser åxå i loggen att svarstiderna ligger kring 1/4 sek)

Det jag var mest intr. att testa var om den fungerade med 2 tuners samtidigt (inte CS utan kortklient eyetvCamd till EyeTV program). Kan inte prova men det ser ut på papper att det ska gå med upp till 12 tuners! 2 stycken fungerar utmärkt.

Det enda jag inte lyckats lista ut är vad oscam.srvid filen gör, har inte testat än med att ta bort den men ser ingen funktion för den med Boxer. Den finns där och stör inte.

Det finns 2 negativa saker: 1 är MP3.5, den släpper Phoenix läge ibland när man drar ut kortet. Inget mer än att man får ställa om den, därför blev jag less på Multiprog programmet som enbart finns för Windows och gjorde en liten skript. Ska investera i en UBS Phoenix läsare istället.
Som 2:a är det att EyeTV progget har problem med Läpp-synk, dvs ljudet släpar, många har klagat på det och det verkar att det inte finns någon riktig lösning, lösingen idag är att man får vänja sig!!

Mpeg-4 är enbart FTA, ingen cs eftersom jag har inte ringt och reggat mitt kort än. Vill se vad som händer efter den 1 feb. Feg gubbe du vet

/C