Resultat 1 till 10 av 103

Ämne: Mac - Eyetv - OSCam : Boxer

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sharp Visa inlägg
    Hej

    Jag såg din konfig i oscam forum först och var lite fundersam då. Det finns ingen "phoenix" protocol definerat i oscam enligt vad jag vet. Det nämns ingenstans, varken i exempel eller mansidor eller nån annanstans. Jag kör AD-teknik Phoenix/Mouse USB kortläsare och sätter protocol till "mouse" enligt mansidor. Kan du förklara lite?
    Tjena!

    Det stämmer, men eftersom "mouse" är default så fungerar det iaf! (läste inte man filerna när jag gjorde dom första konfig filerna och sen blev den bara kvar eftersom det fungerar)

    Har åxå en hel del onödiga inställningar, allt eftersom man lär sig mer om OSCam så har jag hittat en del, tex är filen oscam.srvid helt onödig om mann inte ska använda en monitor program för oscam.

    Ska rensa och posta en ren konfig uppsättning, men det minsta man behöverför att köra OSCam med enbart ett Boxer kort. Kommer snart!

    /C

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Cul8 Visa inlägg
    Har åxå en hel del onödiga inställningar, allt eftersom man lär sig mer om OSCam så har jag hittat en del, tex är filen oscam.srvid helt onödig om mann inte ska använda en monitor program för oscam.

    Ska rensa och posta en ren konfig uppsättning, men det minsta man behöverför att köra OSCam med enbart ett Boxer kort. Kommer snart!

    /C
    Tack för svaret! Såg din ren konfig i en annan tråd, tack för den.
    Jag vill bara påstå att oscam.srvid behövs ej för monitoring. Jag körde både webinf och winmonitor utan den. Funkade utan problem.

    MVH
    Arion 2000CICR, Opticum-9500HD, Hauppage HVR-4000 DVB-S/S2/T, Terratec-1200C, Terratec DVB-C/T/A USB HD stick, Pinnacle 320e DVB-T stick, Samsung-STB Comhem

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sharp Visa inlägg
    Tack för svaret! Såg din ren konfig i en annan tråd, tack för den.
    Jag vill bara påstå att oscam.srvid behövs ej för monitoring. Jag körde både webinf och winmonitor utan den. Funkade utan problem.

    MVH
    Du har helt rätt!

    Jag menade inte att den var nödvändig för webif/monitor, utan används av dom. Man ska igentligen inte ha den i servern, den tabellen laddas in i minnet och tar plats, man kan lika gärna ha den på den PC man kör monitor ifrån (om man vill ha kanalerna i klartext iställe för bara nummer).

    /C

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss