-
Medlem
Cardman 3021 är hundra spänn billigare än 3121 och bra mycket mindre. Borde väl funka lika bra?
-
Donator
Kan inte lova att det fungerar, att det "borde" fungera är lika med att det fungerar "lagom"
Har bara läst om en som hade inga problem med en 3121.
Att börja testa, EyetvCamd gör ingenting mer än att koppla upp sig som en klient utan att ha ett kort plus EyeTV igång. Så ja, man kan testa att den kopplar upp sej.
Man kan alltid testa att Oscam och kortläsare fungerar ihop, genom att läsa logg filerna.
/C
-
Donator
Här kommer det minsta man behöver i konfig-filer, förutsättning är en kortläsare med ett kort och alla användare får tillgång till allt. Bra att börja med för att få det att fungera, sen får man öka på med parametrar.
oscam.conf
[global]
LogFile = stdout
[newcamd]
Key = 0102030405060708091011121314
Port = 15050
oscam.server
[reader]
Label = Phoenix
Protocol = mouse
Device = /dev/tty.UC-232AC
Group = 1
oscam.user
[account]
User = user
Pwd = pw
Group = 1
Oscam kommer att klaga på 2 "file not found" men det gör inget, har testat mot boxer.
Ett problem jag har med oscam är att om jag stoppar och startar om den så ibland får jag "card system not supported..." och kortet startas inte, man behöver dra ut den och stoppa in den igen... men det är oavsett vilka konfig filer jag har. Får dock väldigt få när jag har "WaitForCards = 1"
/C
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler