Resultat 1 till 10 av 103

Ämne: Mac - Eyetv - OSCam : Boxer

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Tackad
    1 gånger
    Cardman 3021 är hundra spänn billigare än 3121 och bra mycket mindre. Borde väl funka lika bra?

Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Tackad
    17 gånger
    Kan inte lova att det fungerar, att det "borde" fungera är lika med att det fungerar "lagom" Har bara läst om en som hade inga problem med en 3121.

Att börja testa, EyetvCamd gör ingenting mer än att koppla upp sig som en klient utan att ha ett kort plus EyeTV igång. Så ja, man kan testa att den kopplar upp sej.

Man kan alltid testa att Oscam och kortläsare fungerar ihop, genom att läsa logg filerna.

/C

Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Tackad
    17 gånger
    Här kommer det minsta man behöver i konfig-filer, förutsättning är en kortläsare med ett kort och alla användare får tillgång till allt. Bra att börja med för att få det att fungera, sen får man öka på med parametrar.

oscam.conf
    [global]
    LogFile = stdout
    [newcamd]
    Key = 0102030405060708091011121314
    Port = 15050

oscam.server
    [reader]
    Label = Phoenix
    Protocol = mouse
    Device = /dev/tty.UC-232AC
    Group = 1

oscam.user
    [account]
    User = user
    Pwd = pw
    Group = 1

Oscam kommer att klaga på 2 "file not found" men det gör inget, har testat mot boxer.

Ett problem jag har med oscam är att om jag stoppar och startar om den så ibland får jag "card system not supported..." och kortet startas inte, man behöver dra ut den och stoppa in den igen... men det är oavsett vilka konfig filer jag har. Får dock väldigt få när jag har "WaitForCards = 1"

/C

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss