Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
@Cul8 kul att se att du fått det att fungera med en usb-serial adapter.
Men du kör den bara mot din MP3.5 serial vad jag förstår?

Du har möjligen inte testat att köra mot ett seasoninterface nångång?

Jag har testat flera USB-serial adaptrar till mitt seasoninterface men inte fått det att fungera bra.
Min konfiguration fungerar med dator med vanlig comport.

Eftersom det är lite dåligt med sånna portar på nya datorer så vill jag väldigt gärna få igång det med USB-serial.

Det hoppar igång ungefär en gång på 15 när jag sätter i seasoninterfacet i boxen, alltså att boxen accepterar det som ett fungerande kort. Sedan rullar det på bara boxen accepterat det som ett kort.
Det är ju lite för dåligt helt enkelt och det verkar inte spela nån roll vilka intällningar jag laborerar med alls.
Jag har ett season med extern matning, så det är inte boxen som har för dålig 5volt.

Jag undrar om det inte är något problem med drivrutinerna, har försökt logga comporten men det program jag använde hängde programmet så fort det kom igång och så måste jag starta om alltihopa.

Skulle vara väldigt intressant om du skulle kunna testa ett seasoninterface med din USB-serial.

MVH
Ja, det är mot en "gammal" MP3.5
Det är väl LCE du kör som soft med Season int.? har inte lyckas att köra den mot Boxer (nya kort, gick ok så länge det var Viaccess 2.3). Har idag ingen PC att köra med och har har inte lyckas få igång det med Macen, nåja... har inte jobbat så mycket med det!.

Av alla USB-RS232 jag provat fungerar Aten UC232AC mycket bra, gäller även för andra applicationer typ gps, PLC, värme logger, osv

/C