Resultat 1 till 10 av 103

Ämne: Mac - Eyetv - OSCam : Boxer

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Tackad
    17 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tomeriksen Visa inlägg
    Du har rätt. Men du tror väl inte att det är fysiskt paj? Oscam pratar ju bevisligen med kortet.
    Oscam prata med kortet, ja ....

Något är "paj" eftersom det inte uppdaterar. Vet ej vad conax delen av oscam skriver i loggen, dvs vet ej om "Caid rejected" som du får är att du inte har abonnemang eller om den inte försöker dekryptera.
    Det låter som om oscam inte skickar vidare frågorana till kortet med den formulering, oscam har varit inkonsekvent i sina texter och kan därför inte påstå att det är så.

(Hade samma problem med Boxer i början, fick medd. "not found" jag tolkade som Ident inte fanns på kortet och igentligen betyder det att abonnemang inte är uppdaterat)

/C

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Cul8 Visa inlägg
    Oscam prata med kortet, ja ....

Något är "paj" eftersom det inte uppdaterar. Vet ej vad conax delen av oscam skriver i loggen, dvs vet ej om "Caid rejected" som du får är att du inte har abonnemang eller om den inte försöker dekryptera.
    Det låter som om oscam inte skickar vidare frågorana till kortet med den formulering, oscam har varit inkonsekvent i sina texter och kan därför inte påstå att det är så.

(Hade samma problem med Boxer i början, fick medd. "not found" jag tolkade som Ident inte fanns på kortet och igentligen betyder det att abonnemang inte är uppdaterat)

/C
    Värt att notera är att oscam bara ger rejected caid
    2010/03/06 13:57:26 2167 c01 user (0000&001505/046A/4C:1934): rejected caid (0 ms))
    när jag väljer 0b00 som caid i eyeTVcamd. Väljer jag den andra caid (0500) händer däremot ingenting.

Tack för dina snabba svar Culan!
    /t

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss