Resultat 1 till 10 av 103

Ämne: Mac - Eyetv - OSCam : Boxer

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Kör samma setup som stringo:

oscam-1.10rc-svn5940-macosx
    Omnikey 3021
    eyeTvCamd 2.0b2
    eyeTv 3.5.3 (6742)
    Elgato EyeTV Hybrid

Men jag passade på att uppdatera till en Mac mini 2,3 GHz i5 med Lion och jag måste säga att det fungerar perfekt. Märker ingen som helst skillnad mot när jag körde min gamla mac mini 2,0 C2D med samma tillbehör. Enda problemet var att hitta drivar till omnikey-kortet. Drivarna på hemsidan som är till Snow Leopard fungerar inte, men jag testade att installera drivarna för Tiger och dom funkade perfekt. Så ni behöver inte vara oroliga för att uppgradera till Lion.

Däremot har jag fortfarande ett problem, vilket jag hade på min gamla mac mini oxå. Jag får nämligen inte igång EMM-uppdateringarna på kortet. Jag kör camd3 och här är ett utdrag av config-filerna.

[account]
    user = user1
    pwd = password1
    AU = mypcsc
    group = 1

[reader]
    label = mypcsc
    protocol = PCSC
    device = 0
    group = 1
    AU = 1
    CAID = 0b00
    Ident = 0b00:000000 (har testat utan både Caid och ident, samt att sätta Caid direkt under account)
    EMMcache = 1,1,2 (har testat alla möjliga förslag här tex 1,3,2)

Har även aktiverat Send EMM i eyetvcamd och jag ser att EMM skickas till OSCam (EMM processing) men jag får aldrig någon information om att OSCam tagit emot EMM. Vad är det egentligen som ska hända i Logen efter att EMM skickas, för visst ska jag få ett okej från OSCam? Är det någon som har fått igång EMM-uppdateringarna med C*mhem och OSCam och har några förslag på vad som kan vara fel? Jag skulle vara väldigt tacksam.
    Senast redigerad av Luchtii den 2011-09-12 klockan 13:04.

kul att det är fler med samma setup!

Det där med EMM är jag inte så kunnig på. Har bara kört ett kort tag..Innebär det att man får stoppa in kortet i boxen varje månad då?

Om ingen kunnig har en lösning...antar jag att en väg är att man får köra en debug på nivå 64 för att hitta exakt vilken del i koden i Oscam som triggas vid EMM updates, och sedan lägga upp en fråga på oscam.to

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss