Sidan 8 av 11 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 103

Ämne: Mac - Eyetv - OSCam : Boxer

  1. #71
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    http://www.adteknik.se/english/commandlist.htm
    Enligt manualen till MP35 borde du skicka "*~" till läsaren för att ställa in den mouse-läge.
    Borde funka bättre med oscam.
    Det trodde jag med, men efter några stopp i Smartmouse läge så ändrade jag till Phoenix 3.58MHz och inte haft ett problems sen dess.

    Men båda fungerar!

    /C

  2. #72
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Den här tråden handlar mest om OSCAM, kan en moderator flytta den till OSCAM forumet?

    /C

  3. #73

    vissa kodade kanal fungerar andra inte

    Hej allihopa!
    Jag har lyckats få igång avkodning med hjälp av oscam eyetvcamd oscam och en omnikey 3121 usb läsare, boxer kort och denna tråd.

    Jag får dock inte in vissa av kanalerna, 5'an fungerar men inte 3'an t ex.
    i oscam logen står det "Invalid SID" på de kanaler om inte fungerar.


    tänkte att kortet behöver uppdateras men slår jag på AU så tappar jag all avkodning på alla kanaler efter ca 1min då all uppdatering misslyckas.

    Någon vänlig själ som kan ge mig ett par tips?

  4. #74
    har löst avkodningen av tv3 och en del andra kanaler, det saknades srvid för dessa kanaler i oscam.services och i oscam.srvid. så nu är det löst.
    har fortfarande några kanaler där detta inte hjälpte, när jag försöker visa dessa står det: "key to use is not the current one trying next ecm" i oscam.
    några tips?

  5. #75
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Tjena!

    Du bör lägga ut alla dina konfig. filer och åxå ev. loggfil, annars är det svårt att hjälpa.

    Au för Boxer har för mej slutat fungera från Augusti, väntar på en lösning och tills vidare för jag uppdatera kortet i en CAM modul.

    Några tips:
    oscam.srvid är bara för att i text Webif eller monitor vissa kanal information i klartext. Behövs inte för att avkoda några kanaler.

    oscam.services filen är enbart för definiera en "Tjänst" och om man anger detta i tex under en "user" och "reader" definition så begränsas utbudet till att enbart avkoda det som finns definierat i denna fil. Dvs om man har en server för sitt hem så behövs inga begränsningar och kan därför tas bort helt. (behöver bara ta bort Service=... i "user" definitionen.

    Har har du en minimal konfiguration: http://www.comhit.net/showpost.php?p...6&postcount=22

    /C

  6. #76
    hi frend!
    config write smargo
    list_smargo(1) list_smargo(1)
    2
    3
    4
    5 NAME
    6 list_smargo - list all connected Smartreader+
    7
    8 SYNOPSIS
    9 list_smargo
    10
    11 DESCRIPTIONS
    12 The list_smargo software lists all connected Smartreader+ with bus number and device address.
    13
    14 SEE ALSO
    15 oscam(1), oscam.ac(5), oscam.cert(5), oscam.conf(5), oscam.guess(5), oscam.ird(5), oscam.provid(5),
    16 oscam.server(5), oscam.services(5), oscam.srvid(5), oscam.tiers(5), oscam.user(5)
    17
    18
    19
    20 list_smargo(1)

    -----------------------------------------------------------------------------------------

  7. #77
    bump!

    Tack vare denna tråden har fått igång min ultimata c*mhem DVR!

    Mac Mini Core Duo 1.66 2 GB + Snow Leopard 10.6.8 med
    /oscam-1.10rc-svn5940-macosx-native (kompilerad på min mac)
    tillsammans med OmniKey smartreader 3021 (med 32 bitars drivrutin som jag fick genom deras support)
    eyeTvCamd 2.0b2
    eyeTv 3.5.3 (6742)
    Elgato EyeTV Hybrid
    samt, sist men inte minst, mitt fiffiga CardLink.nl kort (firmware 1.06) som nu är instoppat i min tv.

    newcamd används som protokoll mellan cardlinken och oscam, camd3 mellan eyetvcamd och oscam.

    Funkar klockrent hittils, har inte gjort någon långtidstest test dock.

    Detta innebär alltså att jag kan använda Mac Mini som PVR, men ändå titta på andra kanaler kodade kanaler på TV:n samtidigt.

    tack Cul8 och tomericssen, jag satt och höll på att installerade virtualbox när jag snubblade över denna tråden,
    snabba kanalbyten är det på tv:n oxå!

    min config filer kommer här (resten av config filerna bytte jag namn på till *.backup, eftersom dom inte är helt nödvändiga vad jag förstår)

    oscam.conf:




    #
    # main configuration
    #


    [global]
    cachedelay = 100 #millisekunder
    nice = -1
    # logging


    logfile = /var/log/oscam/oscam.log
    usrfile = /var/log/oscam/oscamuser.log
    #cwlogdir = /var/log/oscam/cw


    # protocols


    [camd35]
    key = xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Port = 1504


    [newcamd]
    key = xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Port = 1505@0B00:000000





    oscam.user:




    #
    # user configuration
    #


    # user for group 1 with Betacrypt tunnel, no monitoring, only one connection possible, AU enabled


    [account]
    user = user1
    pwd = password1
    AU = mypcsc
    group = 6


    [account]
    user = user2
    pwd = password2
    AU = mypcsc
    group = 6




    oscam.server:




    #
    # reader configuration
    #


    # USB serial reader




    [reader]
    label = mypcsc
    protocol = PCSC
    device = 0
    group = 6
    AU = 1 #gör ingenting




    skall uppgradera till en mac mini 2011 nästa vecka, uppdaterar och meddelar hur det funkar på den senare...det är säkert NÅT strul med lion.
    Senast redigerad av stringo den 2011-09-18 klockan 19:46.

  8. #78
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Kul! rapportera gärna om hur det gick med Lion, funderar på att uppdatera min Mini.

    Glöm inte att kolla Comskip, efter lite trim (tyvärr fick det göras i en PC) så funkar den riktigt bra!!
    http://www.comhit.net/showthread.php...hlight=comskip

    /C

  9. #79
    Kör samma setup som stringo:

    oscam-1.10rc-svn5940-macosx
    Omnikey 3021
    eyeTvCamd 2.0b2
    eyeTv 3.5.3 (6742)
    Elgato EyeTV Hybrid

    Men jag passade på att uppdatera till en Mac mini 2,3 GHz i5 med Lion och jag måste säga att det fungerar perfekt. Märker ingen som helst skillnad mot när jag körde min gamla mac mini 2,0 C2D med samma tillbehör. Enda problemet var att hitta drivar till omnikey-kortet. Drivarna på hemsidan som är till Snow Leopard fungerar inte, men jag testade att installera drivarna för Tiger och dom funkade perfekt. Så ni behöver inte vara oroliga för att uppgradera till Lion.

    Däremot har jag fortfarande ett problem, vilket jag hade på min gamla mac mini oxå. Jag får nämligen inte igång EMM-uppdateringarna på kortet. Jag kör camd3 och här är ett utdrag av config-filerna.

    [account]
    user = user1
    pwd = password1
    AU = mypcsc
    group = 1

    [reader]
    label = mypcsc
    protocol = PCSC
    device = 0
    group = 1
    AU = 1
    CAID = 0b00
    Ident = 0b00:000000 (har testat utan både Caid och ident, samt att sätta Caid direkt under account)
    EMMcache = 1,1,2 (har testat alla möjliga förslag här tex 1,3,2)

    Har även aktiverat Send EMM i eyetvcamd och jag ser att EMM skickas till OSCam (EMM processing) men jag får aldrig någon information om att OSCam tagit emot EMM. Vad är det egentligen som ska hända i Logen efter att EMM skickas, för visst ska jag få ett okej från OSCam? Är det någon som har fått igång EMM-uppdateringarna med C*mhem och OSCam och har några förslag på vad som kan vara fel? Jag skulle vara väldigt tacksam.
    Senast redigerad av Luchtii den 2011-09-12 klockan 13:04.

  10. #80
    kul att det är fler med samma setup!

    Det där med EMM är jag inte så kunnig på. Har bara kört ett kort tag..Innebär det att man får stoppa in kortet i boxen varje månad då?

    Om ingen kunnig har en lösning...antar jag att en väg är att man får köra en debug på nivå 64 för att hitta exakt vilken del i koden i Oscam som triggas vid EMM updates, och sedan lägga upp en fråga på oscam.to

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss