Sidan 6 av 11 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 103

Ämne: Mac - Eyetv - OSCam : Boxer

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    50
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Cul8 Visa inlägg
    @tomeriksen
    Har du även:
    AU = 1
    under läsare mypcsc i oscam.server?

    /C
    Jag kunde inte hitta något om AU i manualen (oscam.server.txt). Däremot, om man sätter au=1 i oscam.user så skickar oscam automatisk nyckeluppdatering till alla readers (jag har ju bara en).

    Ändrar till AU = 1 i oscam.user. Slänger in det i oscam.server också.

  2. #52
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    50
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Cul8 Visa inlägg
    @tomeriksen

    Det är svårt att felsöka med en icke fungerande kort....

    /C
    Du har rätt. Men du tror väl inte att det är fysiskt paj? Oscam pratar ju bevisligen med kortet.

  3. #53
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tomeriksen Visa inlägg
    Jag kunde inte hitta något om AU i manualen (oscam.server.txt). Däremot, om man sätter au=1 i oscam.user så skickar oscam automatisk nyckeluppdatering till alla readers (jag har ju bara en).

    Ändrar till AU = 1 i oscam.user. Slänger in det i oscam.server också.
    Har läst i Oscam forum att det har varit problem med AU=1 i oscam.user, att använda namnet på läsaren löste det. Vet ej om dom har idag löst det, själv använder jag label dvs AU=mypcsc i oscam.user.

    Har även sett att i dom senaste SVN versionerna at den säger att AU=1 under server är en okänt parameter, i vilket fall, fungerar för mig med dessa 2 parametrar.

    /C

  4. #54
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tomeriksen Visa inlägg
    Du har rätt. Men du tror väl inte att det är fysiskt paj? Oscam pratar ju bevisligen med kortet.
    Oscam prata med kortet, ja ....

    Något är "paj" eftersom det inte uppdaterar. Vet ej vad conax delen av oscam skriver i loggen, dvs vet ej om "Caid rejected" som du får är att du inte har abonnemang eller om den inte försöker dekryptera.
    Det låter som om oscam inte skickar vidare frågorana till kortet med den formulering, oscam har varit inkonsekvent i sina texter och kan därför inte påstå att det är så.

    (Hade samma problem med Boxer i början, fick medd. "not found" jag tolkade som Ident inte fanns på kortet och igentligen betyder det att abonnemang inte är uppdaterat)

    /C

  5. #55
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    50
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Cul8 Visa inlägg
    Har läst i Oscam forum att det har varit problem med AU=1 i oscam.user, att använda namnet på läsaren löste det. Vet ej om dom har idag löst det, själv använder jag label dvs AU=mypcsc i oscam.user.

    Har även sett att i dom senaste SVN versionerna at den säger att AU=1 under server är en okänt parameter, i vilket fall, fungerar för mig med dessa 2 parametrar.

    /C
    Mycket riktigt: AU = 1 i user får hela skiten att braka ihop. Ändrade tillbaka. Så för alla som läser detta, vill du ha automatiskt nyckeluppdatering av kortet, sätt AU = (namnet på readern)

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    50
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Cul8 Visa inlägg
    Oscam prata med kortet, ja ....

    Något är "paj" eftersom det inte uppdaterar. Vet ej vad conax delen av oscam skriver i loggen, dvs vet ej om "Caid rejected" som du får är att du inte har abonnemang eller om den inte försöker dekryptera.
    Det låter som om oscam inte skickar vidare frågorana till kortet med den formulering, oscam har varit inkonsekvent i sina texter och kan därför inte påstå att det är så.

    (Hade samma problem med Boxer i början, fick medd. "not found" jag tolkade som Ident inte fanns på kortet och igentligen betyder det att abonnemang inte är uppdaterat)

    /C
    Värt att notera är att oscam bara ger rejected caid
    2010/03/06 13:57:26 2167 c01 user (0000&001505/046A/4C:1934): rejected caid (0 ms))
    när jag väljer 0b00 som caid i eyeTVcamd. Väljer jag den andra caid (0500) händer däremot ingenting.

    Tack för dina snabba svar Culan!
    /t

  7. #57
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    som du ser i din EyetvCamd logg så har den fått veta att det finns ett kort med CAID 0b00, därför kommer den inte skicka något till Oscam om du väljer en annan CAID.

    /C

  8. #58
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    50
    Tackad
    1 gånger

    Korrupt CAID?

    Nu börjar det urarta lite. Jag har nämligen börjat luska lite i källkoden. Tror jag har hittat raderna som spottar ur sig det här felmeddellandet (rejected caid)

    Felmeddelandet:
    2010/03/07 15:15:15 1421 c01 eyetvcamd (0000&001505/046A/4C:2D7D): rejected caid (100 ms)

    Källkoden oscam.c:

    int send_dcw(ECM_REQUEST *er)
    {

    ....
    cs_log("%s (%04X&%06X/%04X/%02X:%04X): %s (%d ms)%s",
    uname, er->caid, er->prid, er->srvid, er->l, lc,
    er->rcEx?erEx:stxt[er->rc], client[cs_idx].cwlastresptime, sby);

    ...
    }

    Efter att ha mobilserat allt mitt c-kunnande har jag lyckats pussla ihop output med källkod. Då får vi:
    uname = eyetvcamd (user)
    caid = 0000 (gissning: caid har byts ut mot de 4 första siffrorna i ident(!))
    prid = 001501 (ska vara provider-ID men har byts ut mot port-nummer!)
    srvid = 046A (kan vara korrekt srvid för tv3)
    l = 4C (okänd variabel)
    lc = 2D7D (Förmodligen ett ECM-ID för att hålla koll på vilket ECM-meddelande som avses.)

    Verkar som någon, eyetvcamd eller oscam, blandar ihop parametrarna något hiskeligt. Mysko…

  9. #59
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    kan du prova en annan svn av oscam?
    Bifogar en som fungerar ok här.

    Annars får du göra en logg med debug 63 och skriva en rad i Oscam forumet

    /C
    Bifogade filer Bifogade filer

  10. #60
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    50
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Cul8 Visa inlägg
    kan du prova en annan svn av oscam?
    Bifogar en som fungerar ok här.

    Annars får du göra en logg med debug 63 och skriva en rad i Oscam forumet

    /C
    Tack,
    Din version verkar ha svårt att initiera kortet.
    2010/03/07 23:51:35 2115 r02 card detected
    2010/03/07 23:51:35 2115 r02 ATR: 3B 34 94 00 30 42 30 30
    2010/03/07 23:51:35 2115 r02 card system not supported
    2010/03/07 23:51:35 2115 r02 card initializing error

    Jag får väl ladda ner senaste svn och kompilera. Kanske funkar det bättre…

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss