Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Nätverk med dreambox

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger

    Nätverk med dreambox

    Hej! Jag är nybörjare och letat efter en massa guider och sånt och lagt ner flera dagar på hur man kan sätta ihop drembox och skapa nätverk...men har inte kommit fram till något

    Skulle vara bra om ni gjorde en guide för dummies från början till slut som innehöl allt, gärna med bilder..... Vore tacksam om några kan tänka sig och skapa någon bra guide...Jag vet att det krylar av experter här på forumet

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Hej! Jag är nybörjare och letat efter en massa guider och sånt och lagt ner flera dagar på hur man kan sätta ihop drembox och skapa nätverk...men har inte kommit fram till något

    Skulle vara bra om ni gjorde en guide för dummies från början till slut som innehöl allt, gärna med bilder..... Vore tacksam om några kan tänka sig och skapa någon bra guide...Jag vet att det krylar av experter här på forumet
    Lite oklart vad du menar?

    Menar du hur man kopplar in Dreambox i ett hemmanät och får det att fungera med IP-adress och annat?
    Eller menar du hur man kopplar ihop flera Dreamboxar för att dela på ett programkort? Det senare kallas cardsharing och det har skrivits spaltkilometrar om i detta forum.

    Så förklara gärna lite mer vad det är för information du söker.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Lite oklart vad du menar?

    Menar du hur man kopplar in Dreambox i ett hemmanät och får det att fungera med IP-adress och annat?
    Eller menar du hur man kopplar ihop flera Dreamboxar för att dela på ett programkort? Det senare kallas cardsharing och det har skrivits spaltkilometrar om i detta forum.

    Så förklara gärna lite mer vad det är för information du söker.


    Tack för att det finns så snälla människor här på forumet som vill hjälpa andra....jag återkommer till dig på tisdag...då min tenta är över och kan bara koncentrera mig på dreambox( ligger lite risigt till i skolan ....Som nybörjare känns väldigt krångligt men ska inte ge upp....

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    50
    Tackad
    1 gånger
    Jag skulle vilja ha en ordlista för dreambox. Som totalnovis ramlar jag hela tiden över nya förkortningar som jag får spendera timmar med att ta reda på. Just nu försöker jag förgäves ta reda på vad cam, camd och emu är för något.

  5. #5
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av tomeriksen Visa inlägg
    Jag skulle vilja ha en ordlista för dreambox. Som totalnovis ramlar jag hela tiden över nya förkortningar som jag får spendera timmar med att ta reda på. Just nu försöker jag förgäves ta reda på vad cam, camd och emu är för något.
    cam = Conditional-access module
    camd = Conditional-access module daemon
    emu = emulator

  6. #6
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Hej! Jag är nybörjare och letat efter en massa guider och sånt och lagt ner flera dagar på hur man kan sätta ihop drembox och skapa nätverk...men har inte kommit fram till något

    Skulle vara bra om ni gjorde en guide för dummies från början till slut som innehöl allt, gärna med bilder..... Vore tacksam om några kan tänka sig och skapa någon bra guide...Jag vet att det krylar av experter här på forumet
    Det finns väll redan en miljard med guider på detta forum? Eftersom att till 99% av programvarorna körs i shell så blir det lite svårt med bilder. Det är inte enkelt att sätta upp en kortserver och det ska inte vara enkelt.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Det finns väll redan en miljard med guider på detta forum? Eftersom att till 99% av programvarorna körs i shell så blir det lite svårt med bilder. Det är inte enkelt att sätta upp en kortserver och det ska inte vara enkelt.

    det är just därför man inte hittar dem borde vara sammansatt till någon bra guide...i

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    det är just därför man inte hittar dem borde vara sammansatt till någon bra guide...i
    Börja med att läsa den här tråden:
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=23640
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Äntligen sidan uppe igen...riktig bra forum...jag är lite osäker...jävligt dum fråga kanske för ni som redan kan..."frågar man ingenting får man ingenting veta"

    Ska man skriva exakt samma ip adress som man får upp på sin dator via ipconfig..På communication-setupen I dreamboxen...Läste i någon utländsk guide att man kan ändra ip i de sista siffrorna...De rekommenderade 192.168.0.24...

    Ge gärna tips till nybörjaren...

    Kör netgear router+windows 7..

    Har nämligen beställt en box från crownsat...

  10. #10
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Äntligen sidan uppe igen...riktig bra forum...jag är lite osäker...jävligt dum fråga kanske för ni som redan kan..."frågar man ingenting får man ingenting veta"

    Ska man skriva exakt samma ip adress som man får upp på sin dator via ipconfig..På communication-setupen I dreamboxen...Läste i någon utländsk guide att man kan ändra ip i de sista siffrorna...De rekommenderade 192.168.0.24...

    Ge gärna tips till nybörjaren...

    Kör netgear router+windows 7..

    Har nämligen beställt en box från crownsat...
    Vad vill du uppnå?
    Inlägget känns allt annat än glasklart...
    :|

Liknande ämnen

  1. Dreambox 800 Nätverk med D-LINK DWA-140
    Av Tjabolainen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 12:16
  2. Dreambox - Nätverk
    Av Willom i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 06:44
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 17:34
  4. fundering om nätverk på dreambox...
    Av jofis i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 14:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss