Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Varför får jag det inte till och funka?

  1. #1

    Varför får jag det inte till och funka?

    Har läst av ett comhem orginalkort med MK Extrackt och det fungerade perfekt,släpte textfilen i morphex och valde goldcard geo 32.Brände in hexfilerna som man skall på ett guldkort men när jag stoppar in kortet kommer bara den röda rutan som säger att kortet inte är giltigt eller nått sånt.Skulle jag ha användt mig av geo 34 istället?gjorde även ett funcard med slipstream somm heller inte funkade.Vad kan jag ha missat?

  2. #2

    .

    har du låtit kortet sitta i ett tag? tar en stund att uppdatera op-nycklarna.
    originalkortet, är det ett abbonnemang till det eller är det uppsagt? om det är uppsagt så sätt i så fall SA+00 i morphex..

  3. #3
    Nä orginalkortet är nästan nytt så det kan inte bero på det.Men du har en poäng i att jag har inte låtit kortet sitta i mer en några sekunder.Tror du inte att det kan ha och göra med att jag använde geo32?

  4. #4
    kan det vara med AU kort till alla kort typer.

    Ett tips:
    Tag providern FFF410 och gör den helt tom förutom på UA och SA.
    I Providern 008800 så lägger du bara in MK00, MK01 ifrån MK-extract, restan skall var tomt. Lägg ev OP-nyckeln till PPV får att få just PPV.

    Sätt i kortet med dessa inställningar och vänt i upp till 20min. Får du bild efter detta så har du ett fungerande AU kort annars så är den något galet antingen med ditt SA eller dina MK nycklar.
    Detta brukar jag prova för att lösa mina problem.

    Lycka till!!
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

  5. #5
    Vad skulle kunna vara galet med sa eller mk nycklar?jag menar,dom som finns i orginalkortet måste väll stämma?

  6. #6
    Det beror på om du betalar för ett abb eller inte men jag utår ifrån att du gör det och då borde det inte vara något fel på dem.
    Fungerar org kortet?
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

  7. #7
    Orginalkortet fungerar klockrent.Tror du inte att det kan ha något att göra med att jag använde geo32 istället för 34?

  8. #8
    Har aldrig användt Geoo32 bara 34 så den kan ju vara anledningen. Jag fixar mitt GK med geoo34 och det fungerar ju. Det finns ju en del editorer som ej fungerar via AU utan bara via remote så Geoo32 ju vara en av dem. Prova med 34.
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

  9. #9

    Nycklar

    Har du lagt till de tre senaste nycklarna i hexfilen?
    klarte

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av B Nice
    kan det vara med AU kort till alla kort typer.

    Ett tips:
    Tag providern FFF410 och gör den helt tom förutom på UA och SA.
    I Providern 008800 så lägger du bara in MK00, MK01 ifrån MK-extract, restan skall var tomt. Lägg ev OP-nyckeln till PPV får att få just PPV.

    Sätt i kortet med dessa inställningar och vänt i upp till 20min. Får du bild efter detta så har du ett fungerande AU kort annars så är den något galet antingen med ditt SA eller dina MK nycklar.
    Detta brukar jag prova för att lösa mina problem.

    Lycka till!!
    tänk på att 08 under 008800 också ska vara med.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Liknande ämnen

  1. får inte cd att funka
    Av jaimeestocolmo i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-12-19, 21:54
  2. Varför släps inte filer till de andra kortena
    Av affe i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-21, 18:47
  3. Varför får jag det inte till att funka?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 18:27
  4. får inte M2 att funka
    Av zam1000 i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 11:43
  5. [LÖST] jag får det inte att funka
    Av backhand i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-10-04, 11:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss