Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: No CA found by 2nd stage loader,please contact support at dream-multimedia!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger

    No CA found by 2nd stage loader,please contact support at dream-multimedia!

    No CA found by 2nd stage loader,please contact support at dream-multimedia!

    Behöver inget direkt svar på detta utan tänkte lägga upp det som en lösning så att folk som söker på felet ska få lite tips. :thumbup:

    Dreamboxen en DM600 som råkade ut för ett strömavbrott medans jag var på semester stod och blinkade röd/grön jätte snabbt och vägrade boota. Jag har haft detta felet förut och skickat in den då jag hade garanti kvart. 1 gång så bytte dom Ac Adaptern alltså själva nät delen, 1 gång fick jag en helt ny dreambox. Nu hade garantin gått ut samt att företaget hade laggt ner och det kändes ju sådär att ha en box för 2400 spän som bara håller 1 år och dess utom har strulat som bara faaaan.

    Den här gången satt jag å mätte strömagget då jag hoppades på att den var trasig men det visade sig senare att det inte var det. Utan tipset från mig till andra som har samma fel när man försöker flasha om den via Dreamup. Lätta på skalet (Dom 5 svarta skruvarna) Sen när du är där inne så ere dag att läta på bak panelen där texten står tex AC och S-Video å allt det där. Det gjorde jag genom 3 skruvar. 2 som håller fast Scart porten och 1 som håller fast själva Tuner delen. När detta är gjort så drog jag bara panelen bakåt. Dock så sitter cabeln för Serieporten fast i kretskortet så dra inte för hårt. När det är gjort så drog jag ur tunern. Den sitter som ett vanligt pci kort i en dator så juckar man lite försiktigt på det så lossnar det från den vita porten. Försök att inte ta på själva elektroniken för att minska risken för ESD skador. Men själva kretskortet kan man ta i. Sen när den är borta så sitter det som en sim-korts hållare där under. Jag lättade på den och trodde att jag hade förstört den då hela bygeln satt fast i sim-kortet men det e lugnt. Bara för (kul) så starta jag Dreamup och försökte connecta men fick samma fel. Jag polerade lite på själva simkortet med min tröja och sen flåsade jag på kortet precis som om man ska göra imma på fönsterrutan så att den blev lite fuktig (På detta sätt har jag (Fixat) när mobilen säger sätt i simkortet trots att det sitter i)) Tryck sen snabbt tillbaka simkortet med hela bygeln i den lilla hållaren som sitter fast på moderkortet. När den sitter där ska man som i en telefon skjuta den lite till vänster (Om man sitter så fronten är från sig) så att den låser fast kortet. Efter det bad jag en snabb bön typ (Snälla gud få detta att funka) Jag starta sen Dreamup igen och tryckte på Connect. Medans jag satte i strömmen så tryckte jag också med fingret på simkortet (Vet dock inte om det hade behövts men gjorde det IFALL det kunde ha hjälpt) och som genom en bön =D Så fick jag kontakt med boxen och kunde slänga in en ny image och slapp lägga ut över 2 lax på en ny box eller 500kr på ett nytt el agg vilket man inte behöver då dom på Clasohlsson eller Kjell tydligen kan leverera den ström man behöver. Det står på original agget 12V 3A, men folk säger att det funkar med den på 12V 2,5A som finns att köpa på CH eller Kjell. Dock kan jag ju inte bekräfta om det fungerar.

    Jag är inte inne på forumet och hänger så mycket som om någon har en fråga så kan man lättast maila mig på Fredrik_Larsen@hotmail.com eller om det finns synpunkter på inlägget som dom tycker jag ska ändra på ELLER om man har problem med sin box å sitter som jag med en flickvänn som e riktigt pisst off för att tv:n inte fungerat på 2-3 dagar och är lite stressad med att kanske få lite hjälp (Jag är dock långt ifrån ett proffs). Hoppas jag kan hjälpa någon med tippset så inte alla ska sitta där ute och försöka uppfinna hjulet igen.

  2. #2
    Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    180
    Tackad
    4 gånger
    Mkt bra info. Tackar...man vet ju aldrig...
    Vu+ Duo2 - OpenBlackHole 0.1.0
    CloudboxIbox II plus
    Openelec - WetekPlay
    Skybox F5s
    DM600pvr - Barry Allen (6 images)
    Oscam & CCcam 2.2.1
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
    5.0/0.8/4.8/7.0/13.0/16.0/19.2/23.5/28.2
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Samsung UE65-JU7505 & LG-50 PS8000 & LG-42 PC1RR

  3. #3
    Provade denna lösning på en DM600PVR och det fungerade inte för mig :'(

    Men det gav mig åtminstone hopp =)

    Har Ni liknande problem så föreslår jag er att prova det, vem vet Ni kanske har lite mer tur.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Eklundh Visa inlägg
    Provade denna lösning på en DM600PVR och det fungerade inte för mig :'(

    Men det gav mig åtminstone hopp =)

    Har Ni liknande problem så föreslår jag er att prova det, vem vet Ni kanske har lite mer tur.
    Ena gången så var det som sagt strömmagget som inte levererade som den skulle trots att den lyste grönt med samma styrka som ett fungerande. Så då fick jag tillbaka samma box men ny ström adapter. Så det kan vara värt å testa med ny sån om man inte har garanti kvar på boxen.. Är ju extremt fruktansvärt surt å köpa ny box för över 2 lax bara pga att dom strular. ok om typ blixten slagit ner i boxen eller om den är 17 år gammal.

  5. #5
    Detta kan hända om man flashar såkallat original image på dm 800 clone. Även fall det är sim 2.01 och bootloader 75 clone så betyder det inte att du kan lägga in vanliga gemini 4.6 etc. Man måste ha patchat image för just bootloader 75 och sim 2.01 annars får man detta felmeddelande vid boot. Något jag bara ville tillägga.

  6. #6
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    Kan hända på DM600 kopior om man flashar in nyaste orginal images

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Min box köpte jag från Dreamsat.se så jag utgår från att den är äkta.. Funderar dock på att köpa en DM800 clone för å få lite bättre bild..

  8. #8
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Friday Visa inlägg
    Min box köpte jag från Dreamsat.se så jag utgår från att den är äkta.. Funderar dock på att köpa en DM800 clone för å få lite bättre bild..

    hmm denna sida dreamsat.se?

    Kod:
    Efter att sidan blivit hackad för andra gång - ha vi nu lagt ner!
    EU bolag är härmed i konkurs.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Eklundh Visa inlägg
    Provade denna lösning på en DM600PVR och det fungerade inte för mig :'(

    Men det gav mig åtminstone hopp =)

    Har Ni liknande problem så föreslår jag er att prova det, vem vet Ni kanske har lite mer tur.

    Har ett tipps om det inte fungerar med Dreamupp och nollmodemkabel.

    ************************************************** ************

    [FONT=Tahoma]1. Boot your DM600, goto the communication menu and note the ip address.
    ***note: this is the original IP of the box....192.168.0.5 or similar***

    2. Run DCC, connect to the dreambox. Once the network is connected ok, click on the the 'Telnet' option.

    3. In the telnet window, type the following, pressing <return> at the end of each line.

    mount /boot -o remount,rw
    rm /boot/*
    reboot

    4. You should now get a message saying that the Dreambox is rebooting.

    5. Wait a few seconds and then run Explorer (Firefox or whatever) and enter the ip address of the Dreambox in the address bar.

    6. On the screen that appears, choose the 'Upgrade firmware' option, find the .nfi file and click the 'Flash' button.

    7. Once the progress bar reaches 100%, reboot the box[/FONT]
    ************************************************** *****

    Alternativ.
    1-Notera ip nr boxen fått
    2-Stoppa i strömkabeln samtidigt med power on/off knappen på framsida på boxen intryckt
    3-Fortsätt från punkt 4 ovan.

    ************************************************** *****

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av forhike Visa inlägg
    hmm denna sida dreamsat.se?

    Kod:
    Efter att sidan blivit hackad för andra gång - ha vi nu lagt ner!
    EU bolag är härmed i konkurs.

    Ja från denna sidan.. E faan glad att dom blev hackade å gick i konkurs. Sämsta jäkla företaget på den här planeten. :twisted: Skickade in min när det fortfarande var Garanti kvar och när jag skulle hämta ut den igen fick jag betala 520kr för att få tillbaka boxen..

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 04:21
  2. Dom nya boxarna från dream multimedia
    Av reecord i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 15:14
  3. NDS declares war to Dream Multimedia
    Av patrickp i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-09-14, 08:49
  4. Nya boxar från Dream Multimedia?
    Av Zeb M i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-12, 12:35
  5. Varning - Dream Multimedia 7000 s
    Av bambuli i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-30, 10:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss