Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: C+ byter sattelit

Citat Ursprungligen postat av lonn2se Visa inlägg
    Har du startat om dbn efter editeringen av xml filen?
    Jo, har startat om flera gånger, varje gång efter att jag testat ny satellites.xml. Tack för ditt svar förresten

Jag går till satellites-xml.eu och skapar en ny fil då, har Thor, Sirius, Astra 19.2 och Eutelsat W3A-paraboler kopplade till db:n. laddar upp den nya xml-filen, ser till så den gamla skrivs över, startar om db:n, Sirius, Astra och Eutelsat inga problem, Astra t ex över 1000 kanaler hittas vid sökning. Thor, inte bra, max 126 kanaler hittade jag idag.

Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Tackad
    60 gånger
    Citat Ursprungligen postat av The Orb Visa inlägg
    Jo, har startat om flera gånger, varje gång efter att jag testat ny satellites.xml. Tack för ditt svar förresten

Jag går till satellites-xml.eu och skapar en ny fil då, har Thor, Sirius, Astra 19.2 och Eutelsat W3A-paraboler kopplade till db:n. laddar upp den nya xml-filen, ser till så den gamla skrivs över, startar om db:n, Sirius, Astra och Eutelsat inga problem, Astra t ex över 1000 kanaler hittas vid sökning. Thor, inte bra, max 126 kanaler hittade jag idag.
    Låter som du har snö på LNB
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Citat Ursprungligen postat av seti Visa inlägg
    Testa den här fungerar bra för mig.
    http://home.swipnet.se/sl/
    Se till att du raderar/backar upp din gamla först. Ibland så skrivs inte den gamla filen över.
    Gör sedan en ny sökning.
    Jättehyggligt, tack skall du ha. Provar så fort som möjligt
    Låter som du har snö på LNB
    Ja, man skulle kunna tro det, men jag bor i Alanya på turkiska Medelhavskusten och här har den inte snöat sedan 18 februari 2008 och då kom det visst 47 flingor :lol:

Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Tackad
    60 gånger
    Oki ingen snö i Alanya än alltså :thumbup: Är det grannens (norrmannens) 5m Wok som du tar ner thor med till en dreambox? Hur många kanaler brukar du få när du kanalsöker? ca 700 är ju normalt i norden
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Får inte längre in Discovery World ser klart att det finns en Discovery World (old) och en Discovery World men på (old) har jag bild men inte på den andra. Övriga discovery kanaler fungerar bra ingen annan som har problem?

Hur ser det ut för folk, räcker det att byta satelites.xml filen?

Citat Ursprungligen postat av Yllas Visa inlägg
    Hur ser det ut för folk, räcker det att byta satelites.xml filen?
    Jag bytte filen. Startade om boxen. Gjorde kanalsökning. Fick sedan plocka in de "nya" kanalerna manuellt från listan över alla kanaler. Fick den inte att göra det automatiskt. Allt fungerar dock som det skall nu. Tog som allt 30 minuter med allt pillande för att fixa det.

Jag använde denna för att skapa en fräsh satellites.xml

http://satellites-xml.eu/

Oki ingen snö i Alanya än alltså :thumbup: Är det grannens (norrmannens) 5m Wok som du tar ner thor med till en dreambox? Hur många kanaler brukar du få när du kanalsöker? ca 700 är ju normalt i norden
    Ujujuj, nya bud igen här. Nu har vi kunnat konstatera att min 3.2-metersdisk har ett fysiskt fel i geometrin och inte duger till att ta in vare sig Sirius eller Thor. Nu kör vi Astra1 på den och det funkar fint, men fy för fanken vad mycket schit det finns där. Telefonsexannonser bl a......Skall se till att få den riktad mot Astra2 28.2E istället.

Nu har vi monterat två LNB:er på grannens disk (som visade sig vara 3.2 meter den oxå) och det funkar klockrent på Sirius med dom kanaler/transpondrar vi får in (ca 500). Däremot är Thor/Canal Digital heldött fortfarande, ca 120 kanaler, den enda riktigt svenska är TV8.

Citat Ursprungligen postat av Paddy97 Visa inlägg
    Jag bytte filen. Startade om boxen. Gjorde kanalsökning. Fick sedan plocka in de "nya" kanalerna manuellt från listan över alla kanaler. Fick den inte att göra det automatiskt. Allt fungerar dock som det skall nu. Tog som allt 30 minuter med allt pillande för att fixa det.

Jag använde denna för att skapa en fräsh satellites.xml

http://satellites-xml.eu/
    Tjenixen Paddy97, det där låter intressant som fanken, kan du närmare beskriva för en nybörjare hur du bar dig åt? Gjorde du en manuell transponderscan? I så fall, från vilken lista? Jag har oxå en fräsch satellites.xml från samma ställe.

Om man inte ids lägga in en ny sattelites.xml så verkar det räcka med att editera den gamla transpondern i listan (setup, service searching, transponde edit, välja extended networks search, spara) och göra en ny kanalsökning. Då dyker de nya kanalerna upp så man får lägga in dem i sina buketts.

Donator Vistasols avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Tackad
    3 gånger
    Jag skulle vilja "låna" tråden lite och fråga vilkan satelliter man "bör" ha i sin box?

Man kan göra egnen satellites.xml men sedan finns det ju ett antal satelliter i denna lista.

Nu vill jag se på CD och VS.
    Thor satelliten finns på dessa grader: 0,8 0,9 1,0
    Astra finns på dessa grader: 4,8 5,0

Vilka 2 satelliter är att föredra??

Liknande ämnen

1. ny sattelit.xml
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-11-19, 18:56
  2. Viasat byter sattelit?
    Av trollhattan i forum Viasat
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 19:59
  3. Gratis sattelit tv?
    Av Turbo Uffe i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 21:14
  4. När tror ni cd byter?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-03-06, 20:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss