Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: konstigt fel på 7025+

  1. #1

    konstigt fel på 7025+

    Vet inte riktigt var jag ska börja leta för plötsligt så kan lådan fastna och jag måste starta om med strömbrytaren har provat med en programvara
    Lt och Pli med det blir samma sak,lådan blir inte speciellt varm och den kan gå bra i flera dagar sen plötsligt så kör den fast....vad kan jag börja leta?

    / Lasse

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Värmeproblem, strömförsörjningsproblem...
    Har du nån hårddisk i den? Ta bort den isåntfall.

    Hänger den sig alltid efter ungefär lika lång tid? Har du saker runt omkring som täpper till lufthålen? Har du varmt i rummet / står den nära elementet?
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Kolla nätagget, mät rippel.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Jag har tidigare haft ett motsvarande problem med min 7025:a. Kunde gå en vecka och sedan hängde den sig. Ibland triggades nog felet av att jag använde Webif och streamade TV via nätverket. Är inte helt säker men, jag tror att mina problem försvann när jag aktiverade swap i boxen (har ett cf som swappen ligger på). Men, eftersom jag också uppgraderade andra detaljer så kan jag inte entydig säga om detta löste mitt problem.

    Kolla hur mycket minne som används av din 7025:a (brukar finns via någon av menyerna) och testa om en aktivering av swap kan hjälpa (om du nu inte redan har den aktiv).

  5. #5
    Hej Det verkar som den mår bra nu har gått felfritt i en vecka nu,det är som stanby läget det kan hoppa dit närsom ibland tar det 5,6 timmar ibland en kvart om man inte pillat på fjärren lite skumt det med.
    Jo det är hårddisk i den men det bleb ingen skillnad när jag testat att köra utan för ett tag sedan den fastnade till ibland men som sagt nu rullar den på fint : )

    Tack alla för tips/råd ett kanon gäng här
    / Lasse





    Citat Ursprungligen postat av whinner Visa inlägg
    Jag har tidigare haft ett motsvarande problem med min 7025:a. Kunde gå en vecka och sedan hängde den sig. Ibland triggades nog felet av att jag använde Webif och streamade TV via nätverket. Är inte helt säker men, jag tror att mina problem försvann när jag aktiverade swap i boxen (har ett cf som swappen ligger på). Men, eftersom jag också uppgraderade andra detaljer så kan jag inte entydig säga om detta löste mitt problem.

    Kolla hur mycket minne som används av din 7025:a (brukar finns via någon av menyerna) och testa om en aktivering av swap kan hjälpa (om du nu inte redan har den aktiv).

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Förefaller ju vara någon/några kondensatorer som är trasiga.
    Öppna och kolla om några ser svullna ut.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

Liknande ämnen

  1. Konstigt
    Av mikaelhede i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 16:37
  2. Konstigt
    Av Lennart6 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 08:35
  3. Konstigt??!!!
    Av Smergo i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-04-02, 17:01
  4. Konstigt....
    Av UnDash i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 09:48
  5. konstigt??
    Av Storm i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-09, 16:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss