Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: comhem svart ruta efter kanal byte

  1. #1

    comhem svart ruta efter kanal byte

    får igång servern. kopplar in dm500c boxen. kanalerna öppnas exempel tv4 t4 film och sånt .sedan när jag går över till en kanal som inte visar. och går tillbaka till den som visar. så slutar den att visa fast den visade. nån som vet vad detta kan bero på

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    vad säger servern då ?
    vad kör du för server samt camd ?
    kolla mg_cfg eller vad den heter /var/keys ligger den i

  3. #3
    mjewp
    Gäst
    Jag hade samma problem fast då körde jag Gemeni 4.70
    gick tillbaka till 4.60 så försvann problemen

  4. #4
    tack för svaren. jag kör med gemini 4.20 cccam 2.13/newcs 1.67 på dreamboxen.
    på windows xp kör jag fausto programmet som newcs server.
    vilket gemini rekomenderar ni att man kör på 500c.

  5. #5
    ingen som kan hjälpa mig med detta problem.problemet är att det händer bara när jag kör fausto för win.har provat köra med newcs165 och denna funkar allt bra på.men jag vill kunna köra med fausto.

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Men det är ju helt omöjligt att säga vad felet är då du inte ger någon som helst information.
    Posta loggar, configfiler, typ av läsare osv.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    @catlak du har problem med prioritet gissar jag.

    Om du under fliken Monitor i Faustoemulatorn högerklickar nånstans mitt i fönstret så får du upp en dold meny där du kan ändra prioritet i en av undermenyerna.

    Jag har upplevt samma problem i Fausto när jag har programkortet anslutet till min MP3.6 usb i phoenix läge.

    När du går till en kanal som inte finns på kortet ger det ju svart bild, sedan när du går tillbaka till en kanal som finns i ditt kanalpaket så kopplar den inte tillbaka utan försöker hämta information från själva emulatorn verkar det som.

    Troligtvis är det något med kommunikationen med MP3.6 usb som inte fungerar som det ska, när kortet ska börja användas igen efter att Fausto försökt hitta dekryteringsinfo i emulatorn istället en stund på den kanalen som inte ingår.

    Jag har mailat en som är med och utvecklar fausto men enligt honom så fungerade det bra hos honom, fast han hade ju inte en MP3.6USB då....

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Svart i ruta
    Av storfors i forum Viasat
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 15:17
  2. Svart ruta...
    Av Videoguard i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-12, 16:14
  3. Svart Ruta.
    Av pkgh i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 18:56
  4. Svart ruta imorron?
    Av Xanoc i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 13:46
  5. Svart Ruta!!!
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-23, 16:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss