Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: dreambox+iptv

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger

    dreambox+iptv

    Vore tacksam om experterna ville hjälpa en amatör...


    Jag undrar ifall man kan titta på IPTV på DM500s? Så att man kopplar boxen till router och kollar på tv utan att ha datorn kopplad och jag ska kunna byta kanal via fjärren...I så fall hur gör jag då? något program som behövs? så att jag lägger in ipadresser...

    Min mamma vill titta på ett par fria kanaler från Asien som det inte går att få in i Europa...Jag har hittat ip adress till dem...men det är skit dåligt kvalite men går nog ändå att se på en liten tv... Hon kan absolut inget om dator+att det är jobbigt att bara sitta framför datorn med vlc....

    Tack på förhand....

  2. #2
    Hej

    Du kan inte använda 500 för IPTV, du måste ha den traditionella signalen till boxen, d.v.s S, T eller C.

    //snake

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    sedan ska man inte blanda ihop iptv med internet tv......

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    ok! Nu vart man lite besviken....vilken box kan jag i så fall titta internet tv på...trodde att dm500 klarade det och den kostade bara 700 kr. något liknande billig alternativ?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Ingen som vet någon box som klarar av att titta på iptv, utan att koppla till datorn...

    Jag blir även nöjd om den bara kan visa ip tv det behövs inga andra funktioner....

  6. #6
    Iptv är ett ganska brett begrepp. Du måste nog specificera. Går säkert att streama tv till en dreambox om formatet är rätt. Men misstänker att det kan behövas en dator i mellan för att göra om streamen till rätt format. Det är ju ingen lösning för din del.

    Varför inte en vanlig pc (kopplat till tvn), som autostartar upp med ett blankt skrivbord och där lägger du länkar till de iptv kanalerna som är intressanta. Alternativt något flashigt mediainterface som lättare kan styras från en ir fjärrkontroll.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Gnor Visa inlägg
    Iptv är ett ganska brett begrepp. Du måste nog specificera. Går säkert att streama tv till en dreambox om formatet är rätt. Men misstänker att det kan behövas en dator i mellan för att göra om streamen till rätt format. Det är ju ingen lösning för din del.

    Varför inte en vanlig pc (kopplat till tvn), som autostartar upp med ett blankt skrivbord och där lägger du länkar till de iptv kanalerna som är intressanta. Alternativt något flashigt mediainterface som lättare kan styras från en ir fjärrkontroll.

    Jo det måste gå att streama med dreambox...för att jag har bekanta som säger att de sett hos andra som kollat på streamat tv via dboxen som varit kopplat till någons server..och de där kan byta kanal....

  8. #8
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Jo det måste gå att streama med dreambox...för att jag har bekanta som säger att de sett hos andra som kollat på streamat tv via dboxen som varit kopplat till någons server..och de där kan byta kanal....
    Du tror inte att det handlar om cardsharing då?

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Nej! Jag trodde också först att det var cardsharing...men han sa att det var bra teknik eftersom man inte ens behövde parabol...då började jag fundera hur detta är möjligt...surfade runt lite och kom att tänka på att det nästan måste vara stream...eftersom de två utländska kanalerna finns i hotbird. Han hävdade också att det är dreambox de använder.

    Jag slutade trixa med paraboler för 5 år sedan och märker att man har missat mkt speciellt dreamboxen...

  10. #10
    razorx
    Gäst
    Jag vet inte vad jag ska tro om det där.. När jag ser att en dreambox kan taemot tv via streamar och då inte i youtube kvalitet då gal grisen

Liknande ämnen

  1. 2st Dreambox'r + IPTV
    Av MrFiskarn i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 16:31
  2. Iptv
    Av flottaren i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 23:40
  3. IPTV box hur ?
    Av elements i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 00:39
  4. IPTV: Tornado M60
    Av tutututu i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-06, 16:43
  5. IPTV?
    Av acidcoke i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 06:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss