Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: problem med sagem4410

  1. #1

    problem med sagem4410

    Hej! Min boxer hänger sig på alla kanaler efter ca 5 minuter, och man måste boota om hela boxern. Detta började idag onsdag. Det har alltså funkat efter det att dom gick tillbaka till den gamla koden i förrgår. Detta gör att det är omöjligt att se mer än 5 minuter i taget ju? Det är en Sagem4410box.

    Någon som har nått bra förslag på lösning?

  2. #2
    LillTroll
    Gäst

    Japp

    När man ringer till Boxer (Senda) så säger dom att dom undersöker problemet....Verkar inte som det är något fel hos användarna...

    Jag vet flera som har samma problem.

    MVH / Matte

  3. #3
    Enligt piratkort.nu så är det en medveten strategi att slå ut au-kort Sagem
    genom att ändra i mk-00 i providerna 510 och 800.

  4. #4
    LillTroll
    Gäst

    Jo

    Men au bör kunna fixa det.
    Annars så är det väl bara bränna om kortet med dom nya nyklarna.

  5. #5
    Problemet just nu med sagem är inte det Boxer/Senda själv hade tänkt sig.
    Eftersom det slår även ut alla Sagem boxar som har orginal kort också.
    Så detta problem är inte enbart för alla som har Pirat kort utan det gäller alla Sagem innehavere.

    Mvh Hoqqe
    Här finns Guider & Filer
    REGLER för forumet
    Alla frågor du har ställ dem i forumet. Inte i PM.

  6. #6
    Vad jag förstått går gränsen för au vid 08-nycklare nyvklar från 00-01 o.s.v.har andra funktioner än att ge programkod.

  7. #7
    Kan berätta att under senaste timman blivit en förändring.Mitt Mosc-org-kort fungerar men däremot au-guld inte fungerare utan hänger sig.Tidigare under eftermiddagen hängde sig båda korten.

  8. #8
    nyckel 0-7 är ju managment keys som används för att koda av nya op keys (8-f) när dom skickar ut. fast 8 byts ju aldrig.

  9. #9
    Recall
    Gäst
    Har haft samma problem med hängningar idag som ni andra med Sagem box. Brände om Guldkortet med Multiprog och Morphex. Funkar utmärkt i gen. Gjort så sen kl.15.00 idag

    MvH
    Tur eller skiclighet???

  10. #10
    LillTroll
    Gäst

    Jasså

    Läste du av ett original kort på nytt eller brände du med gammla filerna?

    //Matte

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss