Citat Ursprungligen postat av petercom Visa inlägg
Fint,

Alltså, jag lämnar tillbaka Elgato EyeTV Common Interface (usb-modul med instickskortet som Boxerkortet sätts i) och köperCardman 3121.
Stämmer (har själv inte provat 3121)

Sedan laddar jag ner Oscam och lägger i en lämplig mapp på MAC-HD, öppnar terminalfönster och knappar in enligt tråden.

Alla configfiler det skrivs om skapas dessa vid kompilering eller?
Dom skapas vid kompilering, du behöver bara 3 stycken: oscam.conf, oscam.server och oscam.user. Du kan lägga filerna "var som helst", men måste peka på var konfig filerna finns när du startar Oscam med parameter "-c /var/conf/filerna/finns/"

Behöver jag någon mer mjukvara, du skriver EyetvCamd, har jag den i det jag köpt eller är det något jag måste komplettera med och i så fall var hittar jag den?
EyetvCamd finns här: http://cyclone-sh.mylivepage.ru/page/eyetvCamd , längst ner har du version 1.4 och där finns åxå en readme.pdf i mitten av sidan.

Har en CardSplitter som skall skicka Boxerkortets signaler till 3 st slavkort med detta fungerar som kattskit, byter man kanal på någon av de andra mottagarna så tappar de signalen och korten måste dras ut och sättas i igen.

Kanske jag som gjort något galet men detta verkar ju kunna ersätta cardsplitter eller som jag uppfattar det en matsvarande variant via nätverk, stämmer det?
Inte som en Cardsplitter, du måste kunna lägga in en mjukvarucam i boxen/PC vid varje TV

Sorry om jag ställer idiotfrågor men jag är helt novis på detta.
@T_Bird Tackar!
@Petercom Har kommenterat innen i citat!

/C