Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: FAQ: AzBox

  1. #21

    Mounta en NAS med cifs stöd

    Mounta en NAS med cifs stöd ( I detta fall en Neatgear STORA)
    Logga in på din AzBox med t.ex. programmet ACC (AzBox Controll Center

    Det hittar du här...
    http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=150992

    I mappen Disk2/etc/start.d hittar du filen S1cifsmount.sh

    Dubbelklicka på filen och skriv in följande kod…
    mkdir -p /DATA/picture/NAS-foto
    mkdir -p /DATA/movie/NAS-film
    mkdir -p /DATA/movie/NAS-musik
    mount -t cifs -o username=din NAS användarnamn,password=din NAS passord //din NAS IP/MyLibrary /DATA/picture/NAS-foto
    mount -t cifs -o username=din NAS användarnamn,password=din NAS passord //din NAS IP/MyLibrary /DATA/movieNAS-film
    mount -t cifs -o username=din NAS användarnamn,password=din NAS passord //din NAS IP/MyLibrary /DATA/music/NAS-musik

    Välj Save & Exit

    Högerklicka på sama fil igen och välj ”Change Attributes”
    I fältet längst ner till vänter skriver du 777

    Boota om din box.

    I den bifogade filen syns lite screensshoots

    Nu har du mountad din NAS och dina filer återfinns i de mappar du skrev in i mkdir.
    Du kan givetvis själv välja vad mapparna ska heta.
    Skippar du de tre (3) första raderna i koden skapar du inga mappar, utan filerna hamnar direkt i den mappen du väljer (t.ex. DATA/movie).
    Bifogade filer Bifogade filer
    Mvh.
    Ranchn


    :rockon:
    Thor 0,8W. Bahnhof 100/100. D-link DIR-655. AzBox Elite. Netgear STORA. LG 50PQ2000.

  2. #22

    Diverse frågor

    Hej

    Har idag en HD pre hoppas jag får svar på ett par frågor
    1 ifall jag laddar ned betaversionerna via http://fw.azupd.com/ blir jag även tvungen att göra om alla inställningar för att kunna se tv. (Är inte så hemma och hade nog mest tur när jag gjorde detta för snart ett år sedan :lol. Finns det några risker med att ladda ned betaverisoner

    2 behöver jag en senare version av mjukvaran, har idag 0.9.3877, för att kunna streama från boxen till min dator

    3 av någon anledning har youtube lagt ned, får bara upp ett meddelande om att den inte hittar några videos

    Tack för ett bra forum

    Hoppas på svar

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av andhanse Visa inlägg
    Hej

    Har idag en HD pre hoppas jag får svar på ett par frågor
    1 ifall jag laddar ned betaversionerna via http://fw.azupd.com/ blir jag även tvungen att göra om alla inställningar för att kunna se tv. (Är inte så hemma och hade nog mest tur när jag gjorde detta för snart ett år sedan :lol. Finns det några risker med att ladda ned betaverisoner

    2 behöver jag en senare version av mjukvaran, har idag 0.9.3877, för att kunna streama från boxen till min dator

    3 av någon anledning har youtube lagt ned, får bara upp ett meddelande om att den inte hittar några videos

    Tack för ett bra forum

    Hoppas på svar
    Inställningarna blir kvar, iaf för mig.
    Streaming och youtube finns/fixas i senare versioner.

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av andhanse Visa inlägg
    Hej

    Har idag en HD pre hoppas jag får svar på ett par frågor
    1 ifall jag laddar ned betaversionerna via http://fw.azupd.com/ blir jag även tvungen att göra om alla inställningar för att kunna se tv. (Är inte så hemma och hade nog mest tur när jag gjorde detta för snart ett år sedan :lol. Finns det några risker med att ladda ned betaverisoner

    2 behöver jag en senare version av mjukvaran, har idag 0.9.3877, för att kunna streama från boxen till min dator

    3 av någon anledning har youtube lagt ned, får bara upp ett meddelande om att den inte hittar några videos

    Tack för ett bra forum

    Hoppas på svar
    1. Du behöver knappast att behöva göra en ny kanalsökning om du uppdaterar firmware. Nu har du en rätt gammal firmwareversion, så därför infogar jag ett "knappast". Observera att din nuvarande firmwareversion är oxå beta. Mer beta än den senaste.

    2. Streaming fungerar i senare versioner av firmware, men det är inte särskilt användarvänligt. Du måste i princip sätta boxen i streamingläge, och under tiden kan du inte titta på TV:n, bara på ditt streamingfeed.

    3. Jag är nästan säker på att YouTube funkar i senaste firmware. Kollar aldrig själv på det så jag är lite osäker...

    Slutsats: Uppgradera. Många problemn är lösta i senare firmwareversioner, om än inte alla. Men beslutet och riken är din :-)
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  5. #25
    Hej och tack för hjälpen! Jag har provat, dock med dåligt resultat. Gjorde enligt följande
    1Laddade ned version 0.9.5020 därefter 0.9.5006 och nu sist 0.9.4991
    2 formaterat usbminnet i Fat, skall det vara fat32??
    3 första försöket gick jag via settings då hittades versionen i usbminnet. svaret efter en stund: Upgrade faild.
    4 provar igen med nästa ver då hittar den inte ens ver
    5 formaterar om minnet lägger in ver 4991 och sätter in minnet
    6 startar om boxen som söker usbminnet och börjar läsa men sedan händer det inte något.
    7 Allt är svart NEJ!!!!!!!!!!! lyckas dock få tillbaka bilden : )

    Någon som kan rekomendera version alt vet vad jag gör fel??

    //Han

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av tobbelobbe69 Visa inlägg
    1. Du behöver knappast att behöva göra en ny kanalsökning om du uppdaterar firmware. Nu har du en rätt gammal firmwareversion, så därför infogar jag ett "knappast". Observera att din nuvarande firmwareversion är oxå beta. Mer beta än den senaste.

    2. Streaming fungerar i senare versioner av firmware, men det är inte särskilt användarvänligt. Du måste i princip sätta boxen i streamingläge, och under tiden kan du inte titta på TV:n, bara på ditt streamingfeed.

    3. Jag är nästan säker på att YouTube funkar i senaste firmware. Kollar aldrig själv på det så jag är lite osäker...

    Slutsats: Uppgradera. Många problemn är lösta i senare firmwareversioner, om än inte alla. Men beslutet och riken är din :-)
    Citat Ursprungligen postat av andhanse Visa inlägg
    Hej och tack för hjälpen! Jag har provat, dock med dåligt resultat. Gjorde enligt följande
    1Laddade ned version 0.9.5020 därefter 0.9.5006 och nu sist 0.9.4991
    2 formaterat usbminnet i Fat, skall det vara fat32??
    3 första försöket gick jag via settings då hittades versionen i usbminnet. svaret efter en stund: Upgrade faild.
    4 provar igen med nästa ver då hittar den inte ens ver
    5 formaterar om minnet lägger in ver 4991 och sätter in minnet
    6 startar om boxen som söker usbminnet och börjar läsa men sedan händer det inte något.
    7 Allt är svart NEJ!!!!!!!!!!! lyckas dock få tillbaka bilden : )

    Någon som kan rekomendera version alt vet vad jag gör fel??

    //Han

    Glömde säga att jag döpt om filen till patch.bin

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av andhanse Visa inlägg
    Glömde säga att jag döpt om filen till patch.bin
    Klart!! vet inte om det var på grund av att jag formaterade om det till fat32 eller om det vara att jag gjorde nedladdningen från en annan dator.

    Återigen tack för hjälpen och ett bra forum

  8. #28
    Har gjort som ovan döpt den till patch.bin firmware "AZtrino v1.5 for Premium HD, Premium HD+, Elite HD and Ultra HD" den bara vägrar ta det satans usb minnet som är formaterat i fat32 och fat......tar fram yxan snart.....

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Ovan handlar det om originalFW för ELITE och PREMIUM. På ZBOX hemsida har information om AZTRINO har jag för mig.

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    AZBOXs egen bruksanvisning:
    n order to install AZtrino HD over official Firmware please follow the steps below.
    1 Download AZtrino HD software package which contains patch.bin and AZtrino.bin file inside.
    2 Copy patch.bin file to your USB Memory stick (FAT32 formatted)
    3 Put the USB Stick into AZBox device and start the updating procedure trough Settings menu or by
    turning off and then turning on your AZBox.
    4 When initial software is installed, your AZBox will displayed IP address. (Note: for Ultra model, you
    have to note the IP address from the Settings menu or from your router, as it doesn’t have display).
    5 Run AZtrino Loader 1.1 (which You downloaded from www.azbox.com) and enter the IP address
    (which was shown before) int the IP address field of AZtrino Loader 1.1. Press button Upload.
    6 Once Upload button is pressed, AZtrino Loader will ask you to specify which file you want to be
    loaded. Please, select AZtrino.bin file from AZtrino HD package (which You downloaded from www.
    azbox.com)
    7 After this flashing procedure starts, please wait until AZtrino Loader confirm you that performing
    operations are finished.
    8 When you get the confirmation message from AZtrino Loader, please remove the USB memory stick
    from your AZBox.
    That’s all!

    Funkar det inte, byt pinne.

Liknande ämnen

  1. Azbox booting fel
    Av anod i forum AzBox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 11:04
  2. AzBox Bugglista
    Av hannhimhe i forum AzBox
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-09-04, 17:04
  3. Azbox premimum Plus
    Av mathiast71 i forum AzBox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-04-29, 16:05
  4. Köpa azbox
    Av razorx i forum AzBox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 19:20
  5. Azbox
    Av vic20 i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 02:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss