Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 43

Ämne: Requests: AzBox

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Satellittunern var inte ansluten till mottagarens moderkort... Blir lite lättare då allt är anslutet. Nåväl; fixat med skruvmejsel och handkraft.

    Nu återstår bara alla andra problem ;-)
    /i
    Hej, jag får samma problem som dig. Kan du tala om exakt hur du löste problemet?
    Fick du ansluta något inne i boxen?
    Tack på förhand.
    Janne

  2. #32
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Stäng av mottagaren och ta bort anslutningar. Skruva bort skruvarna som håller locket och lyft av det. Kontrollera att tunrarna/tunern sitter fast. Om inte, kläm dit den; passar bara på ett håll. Skruva ihop och anslut.

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Stäng av mottagaren och ta bort anslutningar. Skruva bort skruvarna som håller locket och lyft av det. Kontrollera att tunrarna/tunern sitter fast. Om inte, kläm dit den; passar bara på ett håll. Skruva ihop och anslut.
    Tack för hjälpen!
    Tyvärr ser dock min anslutning ut att sitta som den ska.
    Tror att jag skall testa med att uppdatera boxen till senaste snapshot (azbox-0.9.5309-patch.bin).

    Mvh
    Janne

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har du inga tunrar alls i inställningsmenyn?? Tror inte att nyaste FW hjälper. Prova att ta ut och trych tillbaka tunrarna för att se om det hjälp+er.

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Har du inga tunrar alls i inställningsmenyn?? Tror inte att nyaste FW hjälper. Prova att ta ut och trych tillbaka tunrarna för att se om det hjälp+er.
    Du verkar ha rätt. Har provat att uppdatera. När jag startar om med azbox-0.9.5309 (jag har inte installerat något annat) så ser det i alla fall likadant ut. Måste man ha någon plugin installerad för att få menyn att se annorlunda ut?

    Mvh Janne

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Nej, det skall funka direkt.

  7. #37
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kan du ta en bild på hur din huvudsida på inställningsmenyn ser ut?

  8. #38

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Vad har du för tuner ansluten till mottagaren? Den borde ha dykt upp ovanför IP-kanalerna. Det är nog något som är konstigt med tunern, vilket du redan har märk... Har du en antennkabel ansluten till mottagaren? Ta bort den och starta om mottagaren.

    På hemsidan www.azbox.com finns det bilder på tunrarna. Din tuner skall se ut som någon av de som heter någonting med (E&P)

    Kontrollera att kabeln mellan tunern och moderkortet sitter som den skall.
    (Börjar få slut på ideer...)

  10. #40
    Borde vara en dvb-s2 E&P (Satellit) , det är i alla fall det jag har beställt. Boxen ska ersätta min dreambox som lagt av.
    Ska undersöka om det verkligen är det som är levererat.
    I vilket fall så lutar det åt att jag måste få boxen utbytt.
    Tackar återigen för all hjälp då jag är nybörjare på detta! Min gamla dreambox fick jag installerad av en kompis :-)

Liknande ämnen

  1. FAQ: AzBox
    Av hannhimhe i forum AzBox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 18:23
  2. Azbox booting fel
    Av anod i forum AzBox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 10:04
  3. Azbox premimum Plus
    Av mathiast71 i forum AzBox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-04-29, 15:05
  4. Köpa azbox
    Av razorx i forum AzBox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 18:20
  5. Azbox
    Av vic20 i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 01:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss