Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Sshd

  1. #1

    Sshd

    Då har man fått hem sin Premium+ :lol:..
    Då börjar man så smått att försöka sig på den underbara världen utanför MSoft där man kommer ifrån. Manualen jag laddat ner står det ju inte ett smack hur man ska t.ex koppla upp sig mot boxen.

    Jag har iag lyckas upgradera firmware så jag fått igång trådlösa, jippi..

    Men nu till configen, laddat hem Putty och ansluter, username, root låter väl bra.. Men lösen då?? :errf:

    Skulle ju vara fint om man kunde surfa dit med http istället...

    Hur hittar jag info om dylika konfigurationer via SSHD?

    Känns som man kan noll..

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    User: root
    Pass: azbox

  3. #3
    inne..
    hur editerar man en fil då tro... edit funkar ju kappast.. :errf:

  4. #4
    Använd dcc funkar kanonbra ..
    AzBox Premium | DM600S - Gemini 4.70 |

  5. #5
    Känner att jag borde ha en guide for dummies..
    men vad är dcc? inget jag kan skriva i consolen eller? skratt

  6. #6
    dcc är en programvara gjord för dreambox , finns här på filarkivet "dreambox control center "


    Jag har försökt lägga upp denna guide i filarkivet men har inte lyckats .. sök efter "The alternative AZbox HD guide by gorski_24.8.09.pdf"
    AzBox Premium | DM600S - Gemini 4.70 |

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Enklast editerar du filer med den inbyggda editorn "vi", som finns till alla *nix.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    kom på efter ett tag att jag kunde ju ftp:a och kopiera hem filen till pc:n editera och trycka tillbaka..

    men nu vet jag inte hur ska få till min newcamd.list fil...

    jag har iaf "tror jag" fått in OpenXCAS och MGcamd enl instruktion i en anna tråd. Men finns det någon log eller något där jag kan se om den connectat mot servern? lever lite i blindo..

    Upptäcke även en anna grej imorse att Azboxen stör ut min Boxer antenn..
    När jag slog på den utan att ha annat än ström till boxen fick jag "No Signal" på TV:n som var kopplad till antennen. Stängde jag av fick jag signal igen... :angry:

  9. #9
    Fungerar nu, men upptäckte att nätagregatet är av värdelös kvalitet :-(
    Stör ut allt som sitter i samma kopplingsdosa. Just nu dragit en skarvsladd från andra sidan rummet, det gjorde susen så även det går att lyssna på radio och få signal från Boxer antennen....

  10. #10
    dcc funkar kannon. Men jag använder MAZ(manager for azbox). Funkar lika bra för ftp/telnet. Fördelen med MAZ är att du kan editera kanallistor.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss