Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Viasat originalkort

  1. #1

    Viasat originalkort

    Tja!
    Finns det någon här som fått azbox p+ att funka med ett viasat originalkort.
    Vi snackar alltså ingen cs, bara möjligheten att använda originalkortet i azboxen.

    Har testat att confa OpenXCAS/MultiCAS men får det inte att funka.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger
    Samma sak för mig!! Får ej igång ViaSat. Har fått igång CanalDigital med CA-modul.

  3. #3
    Hur går de får du någon fart på viasat? Själv har jag lagt ner för tillfället. Väntar på en kortläsare från adteknik, tänkte testa att slänga upp en Ubuntu server ist.

    Försökte du få det att lira med den internal kortläsaren?

  4. #4
    Mvh.
    Ranchn


    :rockon:
    Thor 0,8W. Bahnhof 100/100. D-link DIR-655. AzBox Elite. Netgear STORA. LG 50PQ2000.

  5. #5
    Har en Azbox P+. Fungerar att läsa Vias*t originalkort i SmartCard sloten, med MultiCAS_v157D... Jag kan inte mycket om det här, men jag installerade, aktiverade, skrev in min Boxkey i SmartCard Interface och rebootade. Funkar, men jag är inte nöjd med tiden det tar att switcha kanal. Tips någon?

    Försöker att få mgcamd att läsa kortet istället, men efter installation kommer jag inte in i SmartCard Interface-konfigureringen :'( Någon misstanke om varför?

  6. #6
    Jaha ja, där sr man. Jag får den att läsa kortet med MultiCAS_v157D-4T10.
    Men de är fortfarande ingen bild.

    En sak som inte känns riktigt bra är att; efter jag skrivit in boxkey, sparat osv... Om jag går tillbaka till SmartCard Interface finns id:et inte kvar. Mao det känns inte som om det sparas ok.

    Vilken version av OpenXCAS kör du?

  7. #7
    Ledsen, men kan inte utläsa exakt version av OpenXCAS... trodde bara det fanns OpenXCAS o OpenXCAS2?

    Dock är det så att mina sparade SmartCard-inställningar inte heller syns när jag öppnar konfigureringsmenyn igen.

Liknande ämnen

  1. Viasat originalkort med dm500s, hur?
    Av coobraa i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 15:27
  2. Originalkort
    Av Niten i forum Boxer
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 09:12
  3. originalkort
    Av zakk73 i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 00:11
  4. ORIGINALKORT ?
    Av SNUBBEN i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 13:47
  5. Originalkort??
    Av Janne i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 21:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss