Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bra box för CD

  1. #1

    Bra box för CD

    Jag har funderingar att skaffa mig ett CD abonnemang eftersom jag är på jakt efter HD-kanaler.

    Nu undrar jag vilken box jag skall använda, den skall vara billig, hyfsat stabil och lättanvänd. Kommer att behöva två då ungarna, frugan och jag sällan vill se samma kanal samtidigt.

    Jag var lite inne på en UFS910 men de verkar ha försvunnit..

    //Desp

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Dm800/DM500HD/DM8000 (är inte prisvärda om du inte vågar dig till att köpa en klon)
    AzBox (Känns betydligt mer prisvärda)


    men ska du skaffa abb så får du köpa en billig av dem, och för att vara helt säker på att inte behöva byta box om/när Cd börjar chip-paira sina HD-kanaler så är det enklaste lösningen.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det som är mest prisvärt är väl en AzBox eller nån av de billiga IPBox-modellerna.
    Stabilitet och lättanvändhet kan man dock diskutera. Det finns nog inga av dessa boxar som är helt problemfria och mycket beror på vilka images/programvaror man installerar.

    Med lite pyssel och utbildning av familjemedlemmarna kan man dock få det att fungera ganska bra. Vänta dig bara inte att det ska vara problemfritt "out of the box"...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Okej, så länge man kan använda en fjärrkontrol och inte behöver använda en dator för att byta kanal eller starta mottagningen så tror jag att familjen kan tänkas gilla det..

    Jag vet att det problemfriaste är att köra med CD box, men det skulle vara lite kul att få det att funka med boxar som kan använda samma kort.

    Hur är en UFS912 egentligen, den verkar bra det jag läst om den.

  5. #5
    Sen så finns det ju tydligen ufs910 kina kopior, hur är de?

  6. #6
    Vill du läsa lite tester och annat om boxar så kolla in denna tidning.
    De flesta boxar fixar CD med rätt CAM modul.

    http://www.tele-satellite.com/sve/

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss