Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Är den inte lite seg?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger

    Är den inte lite seg?

    Har precis köpt en Azbox Premium+. Har en DM 7000 sedan tidigare som jag varit helnöjd med, men ville ha en HD-mottagare.

    Är det bara jag som tycker att Azbox'en är lite seg jämnfört med Dreambox'en?! Det känns som det tar någon sekund från knapptryck på fjärren tills det händer något på TV'n, så att säga!

    På vissa kanaler får jag även upp "Scrambled", för att i nästa sekund visa bild?! Fel fw, eller vad?

    Har även upptäckt att vissa kanaler visas i fel bildformat, medans andra är rätt. Tex SVT1 är i rätt format, men SVT2 visas fel(utdragen bild på bredden) fast att jag tar emot dem från samma sat(Thor)?!

    Fler som har märkt något av dessa "konstigheter"?

  2. #2
    Jag har en Elite och nog är den lite seg på kanalbyten alltid. Vad jag har förstått, så är det något man får leva med.

    Ang. "Scrambled" så har jag samma bekymmer. Ibland säger den "Scrambled". men backar jag en kanal för att sedan gå tillbaka, så har jag bild.

    jag har inte upptäckt fel bildformat på min box. Kan det vara så att du har fel inställning i boxen?

    Citat Ursprungligen postat av Oreda Visa inlägg
    Har precis köpt en Azbox Premium+. Har en DM 7000 sedan tidigare som jag varit helnöjd med, men ville ha en HD-mottagare.

    Är det bara jag som tycker att Azbox'en är lite seg jämnfört med Dreambox'en?! Det känns som det tar någon sekund från knapptryck på fjärren tills det händer något på TV'n, så att säga!

    På vissa kanaler får jag även upp "Scrambled", för att i nästa sekund visa bild?! Fel fw, eller vad?

    Har även upptäckt att vissa kanaler visas i fel bildformat, medans andra är rätt. Tex SVT1 är i rätt format, men SVT2 visas fel(utdragen bild på bredden) fast att jag tar emot dem från samma sat(Thor)?!

    Fler som har märkt något av dessa "konstigheter"?
    Mvh.
    Ranchn


    :rockon:
    Thor 0,8W. Bahnhof 100/100. D-link DIR-655. AzBox Elite. Netgear STORA. LG 50PQ2000.

  3. #3
    vilka fw använder ni ?
    fick ett tips av någon här på forumet att använda 0.9.4295-patchen .. funkade mycket bättre, nu får jag inte scrambled och kanalbytet är lite snabbare än med 0.9.4466 och 0.9.4625
    AzBox Premium | DM600S - Gemini 4.70 |

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger
    Skall genast testa den patchen. Kör idag med 0.9.4585!

  5. #5
    Testade att nedgradera till 0.9.4295, och visst gick det snabbare vid kanalbyte, men Scrambled-problemen finns kvar.

    Har uppgraderat tillbaka till 0.9.4690 och så fort jag får Scrambled, så startar jag om Mgcamd genom att trycka på FFV (">>"-knappen). Går snabbare än att vänta...

    Frågan jag har är om man kan snabba upp processen för uppslag/verifiering av kort genom några kluriga inställningar eller prioriteringar i konfigurationen av OpenXCAS eller Mgcamd.

    Jag har kollat andra trådar, men som icke-erfaren har jag inte lyckats dechiffrera kommentarerna...

    Någon?

    Bakgrundsinfo: comhem, HD Premium+ med 2xDVB-C tuners, OpenXCAS, Mgcamd 1.34

  6. #6
    Har uppgraderat tillbaka till 0.9.4690 och så fort jag får Scrambled, så startar jag om Mgcamd genom att trycka på FFV (">>"-knappen). Går snabbare än att vänta...

    Hur har du gjort då för att kunna använda FFV (">>"-knappen)?!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av MickeMick Visa inlägg
    Har uppgraderat tillbaka till 0.9.4690 och så fort jag får Scrambled, så startar jag om Mgcamd genom att trycka på FFV (">>"-knappen). Går snabbare än att vänta...

    Hur har du gjort då för att kunna använda FFV (">>"-knappen)?!
    Kollar nu lite noggrannare på fjärren. Det är inte ">>" knappen utan ">>I" knappen längst till höger. :redface:

    Men jag har löst mitt Scrambled-problem genom att sätta CWS_KEEPALIVE = 300. Se följande tråd: http://www.comhit.net/showthread.php?t=27080
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av tobbelobbe69 Visa inlägg
    Kollar nu lite noggrannare på fjärren. Det är inte ">>" knappen utan ">>I" knappen längst till höger. :redface:

    Men jag har löst mitt Scrambled-problem genom att sätta CWS_KEEPALIVE = 300. Se följande tråd: http://www.comhit.net/showthread.php?t=27080
    Upptäckte det med efter lite funderingar, men såg du hann före:whistle:

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av tobbelobbe69 Visa inlägg
    Men jag har löst mitt Scrambled-problem genom att sätta CWS_KEEPALIVE = 300. Se följande tråd: http://www.comhit.net/showthread.php?t=27080
    Ursäkta men gäller detta även mej, då jag har orginalkort i boxen å kör enbart med MultiXCas?!

  10. #10
    Ställer samma fråga som MickeMick

    Citat Ursprungligen postat av MickeMick Visa inlägg
    Men jag har löst mitt Scrambled-problem genom att sätta CWS_KEEPALIVE = 300. Se följande tråd: http://www.comhit.net/showthread.php?t=27080
    Ursäkta men gäller detta även mej, då jag har orginalkort i boxen å kör enbart med MultiXCas?![/QUOTE]
    Mvh.
    Ranchn


    :rockon:
    Thor 0,8W. Bahnhof 100/100. D-link DIR-655. AzBox Elite. Netgear STORA. LG 50PQ2000.

Liknande ämnen

  1. lite Canal Digital + lite Viasat?
    Av NiQ i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-10-15, 18:23
  2. Har nån lust och testa lite (jag hinner inte idag)
    Av millos i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-06, 19:40
  3. lite hjölp med titan kortet saknar lite bit info
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 17:48
  4. Lite råd
    Av neno83 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 12:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss