Skall genast testa den patchen. Kör idag med 0.9.4585!
Skall genast testa den patchen. Kör idag med 0.9.4585!
Testade att nedgradera till 0.9.4295, och visst gick det snabbare vid kanalbyte, men Scrambled-problemen finns kvar.
Har uppgraderat tillbaka till 0.9.4690 och så fort jag får Scrambled, så startar jag om Mgcamd genom att trycka på FFV (">>"-knappen). Går snabbare än att vänta...
Frågan jag har är om man kan snabba upp processen för uppslag/verifiering av kort genom några kluriga inställningar eller prioriteringar i konfigurationen av OpenXCAS eller Mgcamd.
Jag har kollat andra trådar, men som icke-erfaren har jag inte lyckats dechiffrera kommentarerna...
Någon?
Bakgrundsinfo: comhem, HD Premium+ med 2xDVB-C tuners, OpenXCAS, Mgcamd 1.34
Har uppgraderat tillbaka till 0.9.4690 och så fort jag får Scrambled, så startar jag om Mgcamd genom att trycka på FFV (">>"-knappen). Går snabbare än att vänta...
Hur har du gjort då för att kunna använda FFV (">>"-knappen)?!
Kollar nu lite noggrannare på fjärren. Det är inte ">>" knappen utan ">>I" knappen längst till höger. :redface:
Men jag har löst mitt Scrambled-problem genom att sätta CWS_KEEPALIVE = 300. Se följande tråd: http://www.comhit.net/showthread.php?t=27080
DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii