Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Azbox Elite c*mhem inget TV mode

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger

    Azbox Elite c*mhem inget TV mode

    Har en Azbox Elite HD DVB-C/DVB-C2

    Den kom med Firmware TD210 0.9.2880.

    Om jag installerar nyare Firmware - ca nyare än 3000, så vill boxen ha lösen när jag ska ändra inställningar - inte bra eftersom '0000' inte fungerar.

    TV Mode fungerar inte alls. Under TV Channels finns bara IP TV inställningar med IPnummer etc.
    Ingen kanalsökning.

    AZboxen loggar in på min NewCS på rätt sätt, det fungerar. Men jag har alltså ingen TV alls.

    Hjälp, tips?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Ladda ner ny firmware, döp filen till patch.bin, placera på usbminne.
    Anslut usbminne till mottagaren, starta om, Format Application Area, Uppgradera.

    Fortfarande samma problem?
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Ja, har gjort detta flera ggr med ca. 10 olika firmwares.
    Problemet är att SETTINGS inte accepterar lösenordet '0000'.

    Lägre versioner av Firmware har inte detta problem.

    Senare versioner av Firmware ger mig ett 'Fail to receive data error=-1' när jag går in i SETTINGS. Är detta ev. tuner relaterat?
    Äldre firmwares ger inte detta fel men jag har som sagt inget TV Mode... och det har väl funnits med hela vägen iaf från Firmware 0.9.2880 som var orginal?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Ok, nu är det löst.

    Tog bort den andra tunern och satte in DVB-C tunern i Slot B. Den inåt moderkortet sett. (misstänkte att boxen inte såg tunern alls - vilket visade sig korrekt)

    Loggade in över FTP.
    deletade allt under 'DISK2'

    Laddade in nyaste firmwaren på en USB sticka.
    Bootade med de i, Formaterade Apps Area.
    Flashade med nya Firmwaren.

    Dunkade in allt igen mgcamd etc.

    Nu lirar det lysande.

    Hänger kvar ett tag om någon skulle behöva tips, har ju suttit med den några dagar nu så lite har jag plockat upp.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Du har en AzBox Elite.
    Vilka tuners har du i den?
    Sett från baksidan, hur satt de monterade? Höger respektive vänster slot.

    ...vart är den köpt?
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    även jag har detta problem, men bara ibland. Men jag har en DVB-S. Har testat mellan de tre nyaste firmware men det blir så på alla tre emellanåt. De gångerna det funkar har jag full signal men den gula undre mätaren visar på 0%

    Har testat att köra utan diceq switch och kopplat motagaren direkt på en huvudet men samma problem, har även testat att byta huvud men ändå ingen skillnad.

    Vad kan orsaka detta?

    Tunern sitter monterad längst till höger om man kollar på den bakifrån, sloten längst ut alltså.

    I AZBox Control Center så har jag ingen tuner i varken A eller B slot. Är den paj/glapp?

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hannhimhe Visa inlägg
    Du har en AzBox Elite.
    Vilka tuners har du i den?
    Sett från baksidan, hur satt de monterade? Höger respektive vänster slot.

    ...vart är den köpt?
    Har nu en tuner. DVB-C. Till vänster bakifrån sett. Den andra tunern är urkopplad.

    Köpt på digital nordic!

    Väldigt bra maskin för pengen även om dubbla tuners är tji.

  8. #8
    Jag försökte ansluta en antennkabel från det markburna (analoga) kabelnätet som mitt hus är anslutet till.

    I dag har jag den ansluten direkt till TV via antenningången.

    Men när jag ska leta efter kanaler hittar jag bara satelliten. Alltså ingen TV-mode...

    Några tips?
    Mvh.
    Ranchn


    :rockon:
    Thor 0,8W. Bahnhof 100/100. D-link DIR-655. AzBox Elite. Netgear STORA. LG 50PQ2000.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Du menar att du försöker se analog kabeltv med en digital marktuner? Mitt tips är att sluta försöka med något som inte fungerar.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  10. #10
    :redface: :whistle:

    Jag trodde det var som en "kombibox"... Men nu vet jag bättre. :thumbup: Ska genast sluta med mitt försök.

    finns det att köpa en så där analog maktuner tro?
    Det är så att min kära sambo, absolut vill se på kanaler som vi har i marknätet, men inte via parabolen. (aldrig är de nöjda).


    Citat Ursprungligen postat av hannhimhe Visa inlägg
    Du menar att du försöker se analog kabeltv med en digital marktuner? Mitt tips är att sluta försöka med något som inte fungerar.
    Mvh.
    Ranchn


    :rockon:
    Thor 0,8W. Bahnhof 100/100. D-link DIR-655. AzBox Elite. Netgear STORA. LG 50PQ2000.

Liknande ämnen

  1. Azbox Elite DVB-T signalproblem!
    Av sn4k3r i forum AzBox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 22:20
  2. Köpa en AZbox Elite
    Av PatricF i forum AzBox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 19:13
  3. AzBox HD Elite, Nybörjare..
    Av Millee i forum AzBox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-05-20, 13:54
  4. IPTV via AzBox Elite
    Av ranchn i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 07:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss