Sidan 3 av 18 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 179

Ämne: Enigma 2 på azboxen

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har Enigma bättre stöd för mottagning av mer än fyra satelliter än AZBIOXens stadardfw? , Stadardfw är riktigt dålig på det. Har provat ett par månader med att få det att funka. MAZ har inte hjälpt med att få DISEq 1.1 att fungera.

    Det skulle vara ett bra skäl för mig att efter påläsning om hur man gör och en bön om att återställningscriptet/programmet verkligen fungerar prova att installera ENIGMA
    /I

  2. #22
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hannhimhe Visa inlägg
    De håller fokus på Elite och DVB-S2. När det fungerar tillfredsställande kommer resten. Det går redan idag patcha upp mjukvarorna så att de fungerar med Premium/Premium+.

    Jag kommer att installera och testa...så fort jag hittar tid att göra det.
    Uppdatera oss gärna så fort du gjort det och ge oss lite kommentarer =)

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Naturligtvis lyckades jag klanta till installationen. Nu är det helg och familjen står, för första gången på länge, högt på priolistan. Det får bli nästa vecka.

    Är ni nyfikna är det bara att kika in i tråden på satpimps. Där skrivs det flitigt.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  4. #24
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    Hur har det gått?
    Fått till boxen?

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Jodå, jag lyckades få in senaste betan idag. Gjorde en kanalsökning på Thor, Sirius, Hotbird och Astra. Fick in en sisådär 4800 kanaler. Har bara testat fria kanaler.
    Visjon Norge: OK
    Das Erste: Ljudet försvinner ibland
    Das Erste: Ljudet försvinner ibland

    Jag började förbereda en extern hårddisk för att köra lite med mediaspelaren men det hann jag inte färdigt med.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  6. #26
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hannhimhe Visa inlägg
    Jodå, jag lyckades få in senaste betan idag. Gjorde en kanalsökning på Thor, Sirius, Hotbird och Astra. Fick in en sisådär 4800 kanaler. Har bara testat fria kanaler.
    Visjon Norge: OK
    Das Erste: Ljudet försvinner ibland
    Das Erste: Ljudet försvinner ibland

    Jag började förbereda en extern hårddisk för att köra lite med mediaspelaren men det hann jag inte färdigt med.
    Låter bra det, men tror jag lugnar mig ett tag tills det är lite med Flash and Go :whistle:
    Antar man måste köra mycket manuellt just nu via telnet m.m. och är inte så haj på linux kommandon

    Har du länken till hans blogg eller vad det var där han lägger upp senaste betorna, hittar inte den längre.

  7. #27

  8. #28
    Nån som hört om de ens börjat fundera på DVB-C ?

    //know

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Nu börjar det gå undan

    DS Team 3.0 (vad det nu betyder)
    http://www.satpimps.com/showthread.php?t=142191

    Officiell information. Står det inte här är det inte heller bekräftat.
    http://www.azbox-enigma.eu/

    Registrera er för att få tillgång till filarkiv och så vidare.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har nu tagit steget och installerat Enigma. Var ganska skakigt och inte så lite skrämmande. Dator med windows på och se till att själva datorn stör så lite som möjligt. Man/Kvinna behöver inte den extra krydda som att datorn blockerar programmet eller att något av datorns säkerhetsprogram inte tycker om dig när mjukvaran uppdateras på mottagaren via uppdateringsprogrammet på datorn.

    De guider som finns är inte helt nybörjarvänliga så läs en hel del innan du tar steget. (Det finns en möjlighet till återställning, men den är lite jobbig så läs på och gör rätt från början)

    Frågor:
    1. Är ENIGMA i AZBOXen samma som i DREAM-mottagarna? Går det att ladda ner en bruksanvisning för ENIGMA-firmwaren någonstans?

    2. Är DISEqC implementerat i "AZENIGMA" ännu? (Får det inte riktigt att fungera)

    3. Har bild, men inget ljud.... Är det jag som inte hittar i ENIGMA eller är AC3 inte igång ännu??

    4. Nytt forum för "AZENIGMA" en bra id'e?
    /I

Liknande ämnen

  1. etc/enigma/services
    Av AdslVerbe i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 05:35
  2. Ladda ny Enigma i en DM7025:a
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 21:04
  3. enigma 2 subtitles
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 21:56
  4. enigma kontra enigma2
    Av pojken i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 18:54
  5. enigma gemini?
    Av einar i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 00:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss