Sidan 12 av 18 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista
Resultat 111 till 120 av 179

Ämne: Enigma 2 på azboxen

  1. #111
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Tror att du måste gå tillbaka till AZBOXs egen FW för att fxa problemet.

    Har du ladddat ner en AZBOX fw, döpt om den tlll patch.bin och fört över den på en minnespinne?
    Återställningsproceduren är skriven på knagglig engelska och första gången man gör det känns det inte helt säkert....
    Ja, jag förstår inte riktigt vad de menar med deras instruktioner för att utföra återställning. Kan du vara snäll och hjälpa mig?

  2. #112
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Är det denna du menar?
    How to install Official FW on USB:

    Put USB Stick (min 512MB) in AZBox and PowerOn
    Extract archive : 'FW4USB'
    start AZUp v.2.0
    enter correct IP adress of AZBox
    Press : 'Install Official FW - GO !'
    Load : 'vmlinux' and 'patch.alt' from extracted archive
    Wait for finishing
    After reboot - Enjoy

    De har gjort om proceduren sedan de första ENIGMA2 -varianterna. Jag kommer att vänta tills kortläsaren/CI-modulen stöds, men det är för att jag inte orkat lära mig något om kortdelning så jag har inte provat de senaste varianterna.

    Nåväl; uppenbarligen skall du spara ned installations filen på din dator och sedan extrahera filen. Du tar sedan fram ett tomt USB-minne på minst 512 MB. Du kopierar över fien du extraherade på datorn. (filen: patchE2).

    Stäng av AZBOXen. (Helt alltså; användströmbrytaren på baksidan)
    Sätt in USB-minnet i mottagaren.
    Sätt på strömmen

    Här är inte insrukionen helt klar, men jag antar att det på mottagaren dyker upp möjligheten att extrahera FW4USB.

    På din dator som är ansluten till samma nätverk som AZBOXen startar du AZUp v.2.0 (finns i katalogen du extraherade tidigare). I det programmet skall du ange AZBOXens IP-adress. Hoppas att du har kvar lappen sedan du gjorde din installation; har vi tur kan den vara angiven på AZBOXens skärm.
    På dator: Tryck på alternatiet 'Install Official FW - GO

    Nu blir det återigen lite mysko: Load : 'vmlinux' and 'patch.alt' from extracted archive. Jag hoppas att de dyker upp som alternativ under installationsprocessen.

    När mottagaren startar om efter installationen är det dags att ta ut minnespinnen.

    Salvo errore et omissionen (Med förbehåll för fel eller uteslutningar.

  3. #113
    Tack för hjälpen.. Det enda sättet jag kan komma ur loopen är att koppla in en usb med den senaste Orginal fw patchen.. När jag gör det så kommer jag till "Rescue mode?" men jag får aldrig upp något IP... Vad är problemet? Hur kan jag få det att köras? Vilken AZup ska jag använd amig utav då jag fått ipet?

    Skulle vara väldigt tacksam för hjälp

  4. #114
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du skall använd samma filer som du använde när du installerade ENHIGMA2. IP-adressen är 192.168.0.???. Frågetecknen motsvarar ett tresiffrigt nummer. Jag tror att det är ett löpnummer för varje mojt du har ansluten till nätverket; kolla IP-numren på de andra sakerna du har så kan du troligen få fram AZ-boxens IP-nummer.

  5. #115
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    RTi core RC8 Enigma 2

    RC8 - version ok for all models


    This Enigma 2 Image is for DOM Install !!!

    USE AzUP 2.1 to Install this Image in Your device


    - EXPERIMENTAL - TWIN SUPPORT - ofcourse only on P+
    - Ultra model now work fine
    - STC Prebuffering - only for test , added in A/V Settings
    - Scart/RCA - Composite out fixed
    - Aspect Ratio and Scalling added in A/V Settings


    MultiMedia imrove and fixs :
    - fixing packed avi support for gstreamer (finally solved most sync issues)
    - been playing 1080p dts through mediacenter from nfs


    NOTE : STC Prebuffering is only for test, pls play with this and report on forum what is your experiances , and what is best combination and compromise between fast zap and stable zap


    >> RTi core RC8 Enigma 2 <<


    @ALL

    Please note that:

    MultiMedia imrove and fixs :
    - fixing packed avi support for gstreamer (finally solved most sync issues)
    - been playing 1080p dts through mediacenter from nfs

    Have not yet been implemented in RC8. These fixes will be released shortly.

    Regards,

    Sattommy
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  6. #116
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Dom jobbar på bra!

    RTi core RC9 image Enigma 2 is Public :

    RC9 - version ok for all models


    This Enigma 2 Image is for DOM Install !!!

    USE AzUP 2.1 to Install this Image in Your device


    - Fixed recording
    - Added TS playback
    - Added timeshift
    - Added audio AC3+ PID detection inside Enigma2 (experimental, need to be tested)
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  7. #117
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kortläsare/CI igång?

  8. #118
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    Har ännu inte hunnit testa någon utav Enigmas RC realeser, men blir mer och mer sugen, men funderar på hur den funkar, kan man kolla på TV via MGCAMD/CSP och funkar det att streama MKV/AVI/ISO/IMG från en annan dator?

  9. #119
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Mgcamd funkar mot newcs då borde det nog fungera mot csp. se tidigare på denna tråd http://www.comhit.net/showthread.php...azboxen/page10

    Det fungerar att streama också från extern hårddisk och att spela in mot en mountad HD, vet ej vilka format den stödjer att spela upp. Det som jag har upptäckt med denna image är att det hackar lite på HD kanalerna. Vet ej om nyare releaser är bättre jag har RC4 installerad. Tycker att mediaspelaren är sämre på denna image men det har tydligen kommit en ny på den senare imagen. Ljudet försvinner också ibland när man byter kanaler lite irriterande. Enda lösningen jag hittat är att boota om den. Kanske löst nu?
    Added audio AC3+ PID detection inside Enigma2 (experimental, need to be tested)
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  10. #120
    Men hur får jag tag i filerna 'FW4USB','vmlinux' och 'patch.alt'?

    Har försökt installera Enigma2 med Comh*m under dagen, men utan större framgång. Fick inte igång kanalsökningen. Någon som lyckats på DVB-C?

    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Du skall använd samma filer som du använde när du installerade ENHIGMA2. IP-adressen är 192.168.0.???. Frågetecknen motsvarar ett tresiffrigt nummer. Jag tror att det är ett löpnummer för varje mojt du har ansluten till nätverket; kolla IP-numren på de andra sakerna du har så kan du troligen få fram AZ-boxens IP-nummer.
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

Liknande ämnen

  1. etc/enigma/services
    Av AdslVerbe i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 05:35
  2. Ladda ny Enigma i en DM7025:a
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 21:04
  3. enigma 2 subtitles
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 21:56
  4. enigma kontra enigma2
    Av pojken i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 18:54
  5. enigma gemini?
    Av einar i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 00:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss