Sidan 7 av 18 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 179

Ämne: Enigma 2 på azboxen

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger
    Jag testade att lägga in E2, men i displayn på AZ:n blinkar det bara "RESCUE MODE?"!!!? Det händer inte något mer än så! Jag gjorde som det stod, matade in det nya IP i AzUp. AzUp började arbeta, men sen stod det att den inte fick kontakt med boxen, och att jag skulle starta om boxen. Och det är där jag är nu, med "Rescue Mode?" blinkande i displayn!!

    Någon som har en aning om vad som skall göras nu?

  2. #62
    Vad händer om du kör om allt?
    Blev först sist

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger
    Nu har jag börjat om, och får fram IP-numret i displayn. När jag kör AzUp står det:
    11:10:33 > Connecting...
    11:10:33 > Login...
    11:10:34 > Login Success.
    11:10:34 > Check rescue mode
    11:10:34 > You have NEW kernel in your AZBox
    11:10:35 > Rescue mode - OK
    11:10:35 > Getting patch.bin ...

    Sen kommer upp ett nytt fönster med texten:
    Connection to service failed!
    Pls Switch Off and Switch On your AZBox and try again!!!

    Har provat att stänga av och startat igen, men samma meddelande kommer igen!?

  4. #64
    kolla så att du kör med rätt AzUp.. rätt AzUp till 1.0.3 är V1.2.5 om det är RTi core 1.0.3 BETA du ska köra in?
    Blev först sist

  5. #65
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Prova att återställa till AZs mjukvara och försök igen med installationen av ENIGMA.

  6. #66
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Förresten, du har inte tagit ut/låtit minnespinnen sitta kvar för tidigt/för länge?

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger
    Nu har jag fått det att funka! Jag installerade en tidigare version, sedan körde jag in den senaste. O, nu funkar det. Har dock bara testat några få "gratis"-kanaler! Boxen känns mycket, mycket snabbare än med org. fw!!!! ) Nu ska jag "bara" få in ccCam i Az:n! Någon som kan något i denna fråga? Tänkte köra min DM7000 som server, och då blir Az:n klient.

  8. #68
    Citat Ursprungligen postat av Oreda Visa inlägg
    Nu har jag fått det att funka! Jag installerade en tidigare version, sedan körde jag in den senaste. O, nu funkar det. Har dock bara testat några få "gratis"-kanaler! Boxen känns mycket, mycket snabbare än med org. fw!!!! ) Nu ska jag "bara" få in ccCam i Az:n! Någon som kan något i denna fråga? Tänkte köra min DM7000 som server, och då blir Az:n klient.
    Kan du förklara mer specifikt hur du gjorde? Har exakt samma problem som du hade, befinner mig i en oändlig loop med azup/starta om azboxen!

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger
    Jag laddade ner och installerade v1.0.29(tror jag att det var). http://www.azbox-enigma.eu/e107/download.php?list.2 Det verkar vara väldigt viktigt att man använder rätt AzUp!!! Alltså den AzUp som följer med i respektive version. Efter att den var installerad, gjorde jag en ny install. med den senaste E2 (RTi core 1.0.3 BETA). Detta gjordes med medföljande AzUp! Alltså, även ny install. av AzUp!

    Hoppas att du blir lite klokare av detta. Det funkade för mig, men tror inte att det är så här det ska gå till!! Förresten, läs medföljande ReadMe som finns i AzUp-mappen och följ intruktionerna. Själv fick jag läsa det 2-3 gånger innan jag gjorde/kopplade som det stod!!!!

  10. #70
    Citat Ursprungligen postat av Oreda Visa inlägg
    Jag laddade ner och installerade v1.0.29(tror jag att det var). http://www.azbox-enigma.eu/e107/download.php?list.2 Det verkar vara väldigt viktigt att man använder rätt AzUp!!! Alltså den AzUp som följer med i respektive version. Efter att den var installerad, gjorde jag en ny install. med den senaste E2 (RTi core 1.0.3 BETA). Detta gjordes med medföljande AzUp! Alltså, även ny install. av AzUp!

    Hoppas att du blir lite klokare av detta. Det funkade för mig, men tror inte att det är så här det ska gå till!! Förresten, läs medföljande ReadMe som finns i AzUp-mappen och följ intruktionerna. Själv fick jag läsa det 2-3 gånger innan jag gjorde/kopplade som det stod!!!!
    Tack! Ska testa det imorgon. Men jag är alltså fast i en loop av "Rescue Mode?" och "89.xxx.xxx.xxx". Ska jag använda mig av v1.0.29 och medföljande AzUp och därefter göra samma sak med RTi core 1.0.3 BETA och medföljande AzUp? Jag har redan testat med RTI core 1.0.3 BETA och medföljande Azup som finns i .Rar-filen. Dock har jag ju fått de felen du fått.. Är det så att den inte hittar setup.bin filen eller vad är problemet? Som sagt ska jag testa imorgon. Får se om det blir någon framgång!

    Edit: Något annat jag undrat över är: När det kommer "Rescue Mode?", vad ska man göra då? Bara vänta eller ska man som jag tidigare gjort trycka på on/off knappen framme vid Azboxen?
    Senast redigerad av Millee den 2010-12-21 klockan 22:50.

Liknande ämnen

  1. etc/enigma/services
    Av AdslVerbe i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 05:35
  2. Ladda ny Enigma i en DM7025:a
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 21:04
  3. enigma 2 subtitles
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 21:56
  4. enigma kontra enigma2
    Av pojken i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 18:54
  5. enigma gemini?
    Av einar i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 00:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss