Sidan 9 av 18 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 179

Ämne: Enigma 2 på azboxen

  1. #81
    undrar om enigma 2 funkar till kabel tv eller om det bara är satellit än så länge

  2. #82
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Enbart FTA satellit än så länge. (FTA: Free To Air). Inga krypterade kanaler kan tas emot då kortläsare och CI inte stöds ännu.

  3. #83
    ok tackar för det snabba svaret då får man vänta längre då

  4. #84
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Ny FW för AZENIGMA ute.
    Har inte lyckats hitta någon information om kortläsare/CI stöds, men någon av er andrar kanske lyckas hitta någon information på deras omgjorda hemsida.

    Jag fick skapa en ny inloggning då sidan inte ville kännas vid den gamla... Troligen har de kastat ut oss som inte har bidragit med annat än klagomål och påpekanden om saker vi vill ha gjorda... ;-) (Fortfarande enbart DVB-S, alltså inget för DVB-C och T ännu)

  5. #85
    Nopp, hittar ingen info ang kortläsaren heller..
    Blev först sist

  6. #86

    Question

    Undra vad detta kan vara för kul --> "We want to announce that soon RTi Neutrino HD Project will be available on our svn.

    Also, we will release first release of Neutrino HD for AzBox HD Devices. "
    Blev först sist

  7. #87
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Neutrino HD is complete sw, and will be packed as Image, previously used on Dbox2 devices, and now in HD edition on Coolstream HD1 and Neo. Also working on AzBox HD Devices. Benefits of Neutrino HD is that it is completly written in C language, and it use light OSD structures, so running way faster than E2.

    Om du förstod vad det betyder Loony, får du gärna berätta det för mig.

  8. #88
    Medlem jonsa79s avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    90
    Tackad
    1 gånger
    Provade att installera rc2 men lyckas inte få upp någon bild. Boxen har giltigt kort och jag ser att detta fungerar men ingen bild. Menyer fungerar som de ska...
    Någon som provat och råkat ut för samma?

  9. #89
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Hej!
    Kortet spelar ingen roll då varken kortläsaren eller CI inte stöds ännu. De som kortdelar kan få bild och ljud.

    Har du lyckats göra en kanalsökning? I så fall, prova någon av de okrypterade kanalerna. På Thor, exempelvis "poker channel" på f.k.a. SIRIUS någon av de baltiska/ryska kanalerna eller någon av de religiösa som verkar finnas överallt.

  10. #90
    Medlem jonsa79s avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    90
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Hej!
    Kortet spelar ingen roll då varken kortläsaren eller CI inte stöds ännu. De som kortdelar kan få bild och ljud.

    Har du lyckats göra en kanalsökning? I så fall, prova någon av de okrypterade kanalerna. På Thor, exempelvis "poker channel" på f.k.a. SIRIUS någon av de baltiska/ryska kanalerna eller någon av de religiösa som verkar finnas överallt.
    Alltså kortet sitter i min dreambox..som är placerad i mitt eget hushåll
    Allting fungerar utom att jag inte får fram någon bild på vilken kanal jag än ställer mig på. Körde RC1 innan och där fungerade det. Bytte till denna nu då det verkade som textningen skulle fungera.

Liknande ämnen

  1. etc/enigma/services
    Av AdslVerbe i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 05:35
  2. Ladda ny Enigma i en DM7025:a
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 21:04
  3. enigma 2 subtitles
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 21:56
  4. enigma kontra enigma2
    Av pojken i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 18:54
  5. enigma gemini?
    Av einar i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 00:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss