Sidan 4 av 18 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 179

Ämne: Enigma 2 på azboxen

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har nu "återställt min ELITE till AZBOXs fw, skriptet som finns att ladda ner fungerar alldeles utmärkt. Ser fram mot ett nytt försök med ENIGMA när ljudproblemet är fixat. /I

  2. #32
    testade i helgen att ladda min premium+ med E2 (1.0.31). Lyckades att få in den i min box utan större problem men denna mjukvara verkar inte helt färdig än (vilket jag inte väntat mig). Dock lyckades jag inte få in några kanaler då jag gjorde kanalsökning på Thor o Sirius. Provade länge o väl utan att lyckas. Någon som lyckats få igång sin box med denna mjukvara? Hade varit kul om ni som provat hör av er om resultatet. Har nu laddat tillbaks orginal mjukvara men ser fram emot ett nytt försök när nya uppdates kommer

  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Knapparna på fjärrkontrollen blir annorlunda. Boxen tror att det är en DREAMbox fjärrkontroll du använder. Knapparna blir alltså fel och du får fippla tills dess att någonting fungrear. Efter e5tt att jag hafe provat mig runt ett bra tag hittade jag en funktion där det gick att byta utseendet på mjukvaran till något som hade ett enjklare och mer pedagogiskt gränssnitt ("skin").

    Boxen ville väldigt gärna söka kanaler från ASTRA-satelliten på 19 grader öst (standardinställning). Jag fick gå in i huvudmenyn och leta efter installationsmenyn, Hittade att det gick att ändra satellit till valfri. Berätta gärna om du får DISEqC att fungera.

    Enligt gruppens moderator så hade mina ljudproblem löst sig om jag hade använt "RESOLUTION"-knappen på AZBOXens fjärrkontroll för att hitta rätt ljudinställning för ENIGMA.

    Lycka till!

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger
    Ni som har testat E2 har ni märkt någon skillnad i hur snabb/seg boxen är, om man jämnför med orginal?

  5. #35
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Den reagerar snabbare, men hittills har det tagis ut av att jag inte har använt ENIGMA tidigare och att knapparna har flyttats runt på fjärrkontrollen. Byt"skin" till det mest lättanvända efter ENIGMA-installation om du vill att det skall fortare.

  6. #36
    RTi core 1.0.0 BETA ute, ser mkt lovande ut

    download; http://www.azbox-enigma.eu

  7. #37
    Har du provat denna version?

  8. #38
    Nej Jag fastna på AzUP ver 1.2.

    Finns varken på download här eller azbox-enigma.eu Vet inte hur "noga" det är dock men antar det står v1.2 av en anledning

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    ENIGMA-versionen fungerar i stort sett alldeles utmärkt!!
    Problemen kommer nä ENIGMA är installerat och det gäller att försöka förstå sig på fjärrkontrollen och den nya mjukvaran i boxen. Någon som har ett bra förslag på var en passande DREAM-box-bruksanvisning kan laddas ner???

    Installering:
    Krav: AZBOXen och dator ansluten till nätverk. Tillgång till en minnespinne.
    Alla iler som behövs kan laddas ner på förstasidan för http://www.azbox-enigma.eu
    Det är en komprimerad fil som skall packs upp. Detta görs med ettt program om till exempel: Winrar. Efter uppackningen av filer skall filen patch.bin överföras till en minnepinne. öm pinnen innan filen koiers över för att mnska risken för att det blir fel.. I katalogen Azupdate, skapades automatiskt vid uppacknngen, finns det en fil SETUPEXE. Den filen skall köras innan ENIGMA installeras på AZBOXen. I katalogen finns det enfil med namnet README som talar om hur uppdateringen går till.

    Det är inte så komplicerat, men det finns ett hjärtsnörpögonblick i slutet av installationen då ingenting verkar häda på 10 - 15 skunder och skämen är helt tomc. Sedan dyker det upp siffror på skärmen som visar hur många procent av mjukvaran som lästs in i systemet . Detta sker varje gång mottagaren bootas om.

    Jag skrev i stort sett alldeles utmärkt. Det jag behöver hjälp med är:
    Var kan jag installera CD-kortet eller CONAX-modulen?
    Görs det med en PLUGIN?

    Finns det en meny där jag kan se signalkvalitet så jag vet att jag har ställt in DISEqC 1.1 för rätt satellit?

    Att hitta kanalsökningsläget tog sin tid. Jag har bra bild och ljud på FTA-kanalerna (de fria). Tyvärr lyckas jag inte avkoda de krypterade kanalerna. Radio-kanalerna låter skit, ljudet är sönderhackat. (Tror att det är för att radion inte är prioriterad jämfört med de som vill fotboll... ;-)

    Jag ha nu fipplat så mycket med kortet och modulen samt AZBOXens kortläsare att jag inte längre är säker på hur kortet skall sitta i modulen. Skall det vara den grå sidan eller sidan med bild på som skall vara mot den blå, gula och gröna sidan på CONAX-modulen?

  10. #40
    Kul att höra att det verkar funka...dock med lite strul. Kan tyvärr inte hjälpa dig med C modulen då jag endast kör klient. Har denna mjukvara stöd för dubbla tuners? verkar vara dax för ett nytt försök i helgen kanske....

Liknande ämnen

  1. etc/enigma/services
    Av AdslVerbe i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 05:35
  2. Ladda ny Enigma i en DM7025:a
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 21:04
  3. enigma 2 subtitles
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 21:56
  4. enigma kontra enigma2
    Av pojken i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 18:54
  5. enigma gemini?
    Av einar i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 00:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss