Sidan 13 av 18 FörstaFörsta ... 31112131415 ... SistaSista
Resultat 121 till 130 av 179

Ämne: Enigma 2 på azboxen

  1. #121
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ladda ner RC6 istället så finns där en patch.bin fil som du kör in i boxen precis som en vanligt OpenSat patch. Sen får du ip nummer i boxes display, så startar du AzUp och knappar in ip där och kör in enigma2.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #122
    Jag fick in RC11 utan större problem (via RC5). Men när jag inte fick kanalsökningen att funka på RC11 för comh*m bestämde jag mig för att gå tillbaka till Opensats fw. Det var inte lätt. Efter 3 timmars trial and error har jag äntligen fått original-fw att funka igen.

    Jag väntar tills andra har fått det att funka för DVB-C...
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  3. #123
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Vad var problemet med analsökningen?

    Jag provade satellitversionen för länge sedan och jag behövde då ställa in och aktivera de tunrar jag skulle använda innan jag fick igång kanaklsökningen?

    Vad var problemen med återställningsmjukvaran?

  4. #124
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Tackad
    2 gånger
    senast ja testade så måste man söka in dom manuelt på com medans sat gick på auto.

  5. #125
    har RC11 ingen DiSEqC support? lyckades inte få in något annat än 0.8W.
    har configurerat tuner A i enkelt läge DiSEqC A/B/C/D (0.8W, 4.8E, 13E, 19.2E). vid sökning hittas endast 303 services på 0.8W.
    Funkar perfekt med min DM800SE box!
    ngn som har samma problem??

  6. #126
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Jo, det skall den ha.
    Rotade omkring bland frågorna på AZENIGMA-forumet, men hittade ingen som klagar på avsaknad av DISEqC-stöd.


    http://www.azbox-enigma.eu/RTi/forum...feed-by-Daconi

  7. #127
    hur installerar jag multi feed listan till min box?

  8. #128
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Har installerat RC11 på en Elite och sitter och tittar på Kunskapskanalen (DVB-T). Ska dra in mgcam och se om resten fungerar. Har sökt av 0.8w, 4.8e, 13e och 19.2e utan problem.

    So far so good. Ska testa vidare med Ultra och Premium Plus de kommande dagarna.

  9. #129
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Har installerat RC11 på en Elite och sitter och tittar på Kunskapskanalen (DVB-T). Ska dra in mgcam och se om resten fungerar. Har sökt av 0.8w, 4.8e, 13e och 19.2e utan problem.

    So far so good. Ska testa vidare med Ultra och Premium Plus de kommande dagarna.
    Tycker du att bilden är bättre på SD kanalerna?
    Det skrivs det på det officiella forumet att bildkvaliten har blivit bättre med de seneare versioner.
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  10. #130
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wba Visa inlägg
    Tycker du att bilden är bättre på SD kanalerna?
    Det skrivs det på det officiella forumet att bildkvaliten har blivit bättre med de seneare versioner.
    Det har jag inte ens tänkt på. Har mest varit intresserad av att se förbättringar på HD-kanalerna. Jag kan försöka hinna med att ställa upp två mottagare samtidigt och jämföra.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

Liknande ämnen

  1. etc/enigma/services
    Av AdslVerbe i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 05:35
  2. Ladda ny Enigma i en DM7025:a
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 21:04
  3. enigma 2 subtitles
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 21:56
  4. enigma kontra enigma2
    Av pojken i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 18:54
  5. enigma gemini?
    Av einar i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 00:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss