Är det denna du menar?
How to install Official FW on USB:
Put USB Stick (min 512MB) in AZBox and PowerOn
Extract archive : 'FW4USB'
start AZUp v.2.0
enter correct IP adress of AZBox
Press : 'Install Official FW - GO !'
Load : 'vmlinux' and 'patch.alt' from extracted archive
Wait for finishing
After reboot - Enjoy
De har gjort om proceduren sedan de första ENIGMA2 -varianterna. Jag kommer att vänta tills kortläsaren/CI-modulen stöds, men det är för att jag inte orkat lära mig något om kortdelning så jag har inte provat de senaste varianterna.
Nåväl; uppenbarligen skall du spara ned installations filen på din dator och sedan extrahera filen. Du tar sedan fram ett tomt USB-minne på minst 512 MB. Du kopierar över fien du extraherade på datorn. (filen: patchE2).
Stäng av AZBOXen. (Helt alltså; användströmbrytaren på baksidan)
Sätt in USB-minnet i mottagaren.
Sätt på strömmen
Här är inte insrukionen helt klar, men jag antar att det på mottagaren dyker upp möjligheten att extrahera FW4USB.
På din dator som är ansluten till samma nätverk som AZBOXen startar du AZUp v.2.0 (finns i katalogen du extraherade tidigare). I det programmet skall du ange AZBOXens IP-adress. Hoppas att du har kvar lappen sedan du gjorde din installation; har vi tur kan den vara angiven på AZBOXens skärm.
På dator: Tryck på alternatiet 'Install Official FW - GO
Nu blir det återigen lite mysko: Load : 'vmlinux' and 'patch.alt' from extracted archive. Jag hoppas att de dyker upp som alternativ under installationsprocessen.
När mottagaren startar om efter installationen är det dags att ta ut minnespinnen.
Salvo errore et omissionen (Med förbehåll för fel eller uteslutningar.