Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 34

Ämne: Ta upp stream från annan Dreambox

  1. #1

    Ta upp stream från annan Dreambox

    Jag har försökt hitta information och jag tror faktiskt detta är möjligt.

    Jag funderar på att skafffa mig en Dreambox 500T, jag har redan nu en Dreambox 600C i mitt vardagsrum, och funderar går det att ta upp stream på min Dreambox 500T som kommer från min Dreambox 600C

    MVH
    Pelle

  2. #2
    Jag vill också veta om det här är möjligt. Just nu har jag en dator med VLC kopplad till tvn för att ta emot signalen från min dreambox, men om en till dreambox kan ersätta datorn skulle allt bli mycket smidigare.

  3. #3
    Ja det låter intressant för nu har jag en dm500c över när jag bytade ut den mot en dm800hd. Och funderar på att dra en extra antensladd från vardagsrum till sovrumet och vill anväda dm500 där men om det går att streama från 800 till 500 skulle lösa problemet utan tv antenen. jag tänker lite logisk och det borde funka för boxar är en då ett litet dator inom sig som går att installerar program. Någon som vet det?
    Senast redigerad av cyberbata den 2011-10-03 klockan 07:19.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    det funkar utmärkt, kika efter plugin partnerbox, finns under addon i pli
    jag har en db800 i sovrummet med bara nätverk och den kommer åt allt från boxen vardagsrummet typ kanallista timer rec/play hur det funkar med olika tuners vet jag inte men borde inte va nån skillnad
    Senast redigerad av crille44 den 2011-10-03 klockan 10:55.

  5. #5
    nice
    tackar för hjälpen.

    ps. då är det bara lägga in i min 500 box som kommer att vara i sovrumet och streama från 800?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    japp du behöver bara partnerbox i den som hämtar stream

  7. #7

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger

    Stream

    Finns det möjlighet harr välja kvalitet på streamen och eller codec. Om inte i partnerbox, finns det ngt annat plugin förutam via webinterfacet som kan sköta streamen?

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    men på detta sätt kan man bara kolla på samma kanal på båda boxarna? man kan inte välja själv??jag skulle nämligen bara vilja dra en nätverkskabel till boxen i varddagsrummet. alltså,går det att köra simultant,olika kanaler på detta vis??

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Du behöver dubbla tuners + Dualhead till att börja med annars är man begränsad till samma transponder

Liknande ämnen

  1. problem med stream från db till pc
    Av LancelotSweden i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 21:44
  2. Stream av fotboll (eller annan sport)
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 09:24
  3. Visa inspelade filmer från en annan Dreambox
    Av tomashag i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 19:34
  4. Stream FRÅN DB till Dator med text.
    Av oddball i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 17:50
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 21:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss