Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Gothnet Kabel TV och Canal Digital

  1. #21
    Medlem Dahlas avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    108
    Tackad
    2 gånger
    Fredrikr: Kan du förklara lite närmre vad du ändrade i mgcamd och newcs?
    Jag är inte så bra på det här...
    Hittar filerna, men får inte avkodningen till att fungera.

  2. #22

    Hittar inte kanalerna med scan efter Gothnet flytt till CanalDigital

    Hej

    Sitter med en Ubuntu maskin och kör med ett Terratec Cinergy 1200 DVB-C kort.
    Allting fungerade strålande tills Canal Digital tog över.

    Innan kunde jag köra scan /usr/share/dvb/dvb-c/se-Gothnet och få tag i alla kanaler.
    Men nu när jag kör detta så blir det fel.

    Antar detta beror på att jag behöver uppdatera min se-Gothnet fil med korrekta värden, har dock surfat och försökt klippa in freq etc från cable.xml filer för dreambox men utan att lyckas.

    Mina 2 frågor är :

    1) har någon en uppdaterad se-Gothnet eller en "se-CanalDigital" fil?
    2) Jag inser att jag behöver ett kort från Candigital för att se kanalerna men jag förmodar också att jag iaf borde kunna hitta kanalerna med scan oavsett, är det korrekt tro?

    Mvh
    Joka

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Dahla Visa inlägg
    Fredrikr: Kan du förklara lite närmre vad du ändrade i mgcamd och newcs?
    Jag är inte så bra på det här...
    Hittar filerna, men får inte avkodningen till att fungera.
    Hej

    Jag använder denna guide för att få igång det. Den är inte riktigt uppdaterad men det fixar du nog...

    http://www.maxteknik.se/forum/viewtopic.php?t=4317

    Titta på guiden och kom tillbaka om du har några frågor. Litet tipps är att när newcs är igång så kan du logga in i dess webserver på port 8080. Lösen hittar du i newcs.xml

  4. #24
    Hej,

    Jag har en liten hypotetisk fundering kring om Canal Digital använder sig av samma kort/samma nycklar mellan de olika kabel tv näten?

    Typ, skulle jag kunna ta med min digitalbox med tillhörande kort från Canal Digital (via fd Gothnet nätet som lämnades över till CD 1/4), till min kompis lägenhet som har Comhem som kabeltv leverantör?

    Tack

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av nisse321 Visa inlägg
    Hej,

    Jag har en liten hypotetisk fundering kring om Canal Digital använder sig av samma kort/samma nycklar mellan de olika kabel tv näten?

    Typ, skulle jag kunna ta med min digitalbox med tillhörande kort från Canal Digital (via fd Gothnet nätet som lämnades över till CD 1/4), till min kompis lägenhet som har Comhem som kabeltv leverantör?

    Tack
    Du gör en tankevurpa som många andra. Man måste skilja på Canal Digital och C+.

    CD och CH är distributörer med sin egen kryptering, att bägge sen levererar C+ är dock enda likheten.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #26
    Hejsan, Jag har Canal Digital fd Gothnet och vill köra en dreambox med CD's kort i. Har ingen box eller abonnemang idag. Jag fattar som att jag behöver göra följande. Köpa en CA modul som jag sen anger nr:t till CD när jag beställer mitt kort så att dom kan göra pairing. Köpa en dreambox som jag sen stoppar kortet i (måste jag då emulera CA modulen eller mata in nr:t för CA modulen.) . Det går ju inte bara att beställa ett kort från CD utan att ha en av deras boxar eller approvade CA moduler verkar det som. Tack

Liknande ämnen

  1. Canal Digital som leverantör hos Gothnet
    Av skalman77 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-03, 06:48
  2. Gothnet, Canal Digital och två floppydtv-c
    Av p9timon i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 21:38
  3. Canal digital och Gothnet.
    Av GreenGoblin99 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 12:08
  4. [LÖST] Canal digital kabel tv
    Av metalsebbe i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 21:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss