Mycket syrian tv som blev svart i tälje nu då![]()
Mycket syrian tv som blev svart i tälje nu då![]()
Link or it didn't happen heter det.
2st Solo2 OpenPli
Duo2 4xS2 OpenPli
Viaplay
TV-avgift
Svarta listan:
1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.
Det lär inte göra det lättare att reklamera nått![]()
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
garantin på en DB är väl bara 1 år...
går väl inte att komma och begära en ny efter det..
Du har ju garanti direkt hos DMM.
DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
Raspberry Pi 4 - LibreELEC
Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be
Ni har väl inte glömt bort datorbutiken.com som gick i konkurs förut och köptes sen upp av en annan men dom som hade förskottsbetalat och likande blev av med sina pengar.
Nya ägaren har inget ansvar för det utan det är den gamla ägaren och finns det inga pengar och hämta där så blir det svårt.
Däremot har du ju garantin på grejerna t.ex hos DMM även om en butik går i KK eller liknande.
DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
Raspberry Pi 4 - LibreELEC
Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be
Nu är det en stor skillnad, som jag skrev tidigare, på en konkurs och ett "vanligt" uppköp. Vid en konkurs så förfaller i princip alla ansvar, även om lager och annat köps upp av ngn annan. Pengarna från köpet kan iofs gå till att bla betala tillbaka till sådana som förskottsbetalat men det finns förmodligen en hel rad andra högre prioriterade fordringsägare...
Men detta är inte en konkurs...
Det bästa är att lägga ner saken och ta garantin direkt med DMM.
Kanske värt att undersöka men det är dock inte en garantisak eftersom det är mer än två år. Det är en reklamation med stöd av konsumentköplagen... Om våra lagar sträcker sig till Tyskland blir ju i så fall den naturliga frågan... :errf:
Men DMM kan ju kanske se på det som en Goodwillfråga förståss, eventuellt värt ett försök...
Men å andra sidan, lägger man bara ned så har ju det enkla faktum att företaget bytt namn och bolagsform gjort att de kommit runt ansvaret eller hur...