Se UPP!!

Jag köpte en Dreambox DM7025 för snart 3 år sedan. Mycket nöjd med boxen men just nu saknar jag den nåt enormt eftersom den gått sönder...

Men då tar man ju kontakt med säljaren (Digisat.se i Södertälje) som levererade den för mindre än tre år sedan (viktigt) för att reklamera den så klart...

Och vad händer då... Jo de säger plötsligt att de inte har nåt ansvar mot mig som konsument för de är INTE Digisat... Vadå inte Digisat, jo de har bytt NAMN. Och bolagsform också förståss, till AB från Enskild firma...
Så då är de naturligtvis ett helt annat bolag och erbjuder bara att sälja mig en ny nätdel (790:-) OM det hade gått att få tag i nån...

Så genom att de nu är ett annat bolag så har de alltså enligt dem själva inget ansvar gentemot mig... :angry:
Men då börjar man ju undra hur det förresten står till med det här med att de är ett annat bolag??
Jovisst namnet är nytt, de heter nu Digitalsat, ser ni skillnaden?? Och adressen är ny, eller förresten den är bara bytt till den gamla adressen för den fysiska butiken som ligger där den låg förut... Mer då? Nej, nåt annat hittar man inte. Websidan är densamma www.digisat.se, telefonnumret är detsamma, emailadressen är densamma, till och med rubriken i email när de svarar är "Meddelande från Digisat" och givetvis är ägaren av den enskilda firman styrelseledamot i det nya AB't samt ytterligare en med samma efternamn och adress (som dessutom är adressen för det tidigare bolaget)... Kan det bli mer samma företag som förut...??

Så, Digisat blir Digitalsat och sen skiter de i konsumentköplagen... Men du hittar dem fortfarande i Prisjakt.se med samma namn som förut.

Mitt råd SE UPP!

Kan du så välj en annan leverantör de är inte billigast heller...

///En som känner sig lurad... :twisted: