Resultat 1 till 10 av 74

Ämne: Varning oseriös säljare - Dreambox

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Tackad
    60 gånger
    Citat Ursprungligen postat av GregB Visa inlägg
    Ja då är vi alltså överens om rätten att reklamera, ända intill 3 år har gått. Vi är också överens om bevisbördan jag har vilken jag också gått igenom.
    Jasså nu har du läst på att just du har bevisbördan och inte säljaren,bra.
    Tror ändå att ska du komma någonstans med ursprungsfel så måste du gå på DM. Hur skulle det funka om säljaren ska stå för alla ursprungsfel på bilar tex?
    Tex. VW golf som kom 03 7 år gammal nu men tillverkaren byter dörrar fram pga. ursprungsfel.
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lonn2se Visa inlägg
    Tror ändå att ska du komma någonstans med ursprungsfel så måste du gå på DM. Hur skulle det funka om säljaren ska stå för alla ursprungsfel på bilar tex?
    Tex. VW golf som kom 03 7 år gammal nu men tillverkaren byter dörrar fram pga. ursprungsfel.
    Antar att försäljaren fakturerar tillverkaren?

Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Antar att försäljaren fakturerar tillverkaren?
    Ja visst är det säljaren som har relationen till tillverkaren direkt eller kanske mer typiskt via generalagenten. Vilka avtal de har är ju troligen olika från fall till fall men med tanke på Svensk lagstiftnings möjlighet till reklamation upp till 3 år så vore det väl klokt att reglera det på något sätt.

Och du har inte heller läst tråden ser jag, redan i post två skriver jag om detta med att JAG har bevisbördan. Läs också senare i tråden om vad ARN säger om hur svårt det ska anses vara att bevisa ursprungligt fel på interna komponenter...

Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Tackad
    60 gånger
    Och du har inte heller läst tråden ser jag, redan i post två skriver jag om detta med att JAG har bevisbördan. Läs också senare i tråden om vad ARN säger om hur svårt det ska anses vara att bevisa ursprungligt fel på interna komponenter...
    Det är just det som är det fina med vår konsumentlagstiftning, att den är till för att skydda konsumenten som anses vara den svagare parten. Om det var som du säger så skulle ju syftet med lagen, att skydda konsumenten, inte kunna uppfyllas..
    Du skrev även detta och jag uppfattade det som att du var ute o cyklade.
    Nu är vi överens om att du har rätt att hävda ursprungsfel och bevisbördan ligger hos kunden. Men hur i hela hisingen orkar du ha en 7025a liggandes i 5 veckor utan att få igång den??!! Mitt råd står kvar. köp några kondningar på elfa och be nån kompis löda dit dem alternativt smäll i 7025+ nätdel
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Du skrev även detta och jag uppfattade det som att du var ute o cyklade.
    Nu är vi överens om att du har rätt att hävda ursprungsfel och bevisbördan ligger hos kunden. Men hur i hela hisingen orkar du ha en 7025a liggandes i 5 veckor utan att få igång den??!! Mitt råd står kvar. köp några kondningar på elfa och be nån kompis löda dit dem alternativt smäll i 7025+ nätdel
    Ja det kan man ju fråga sig förståss, och med tanke på hur den här tråden har utvecklats så undrar jag också lite hur jag orkar engagera mig i detta egentligen. Tar ju mer tid att hålla på med detta än annat man vill göra... :lol:

Men detta och andra forum om boxar, värmepumpar, mediaextenders, foto eller vad man nu är intresserad av är ju lite av vad som gör livet intressant. Man lär sig dessutom en massa och är det nånstans man löser problem och framför allt hittar/får information så är det här, i forumen, inte med butikerna och säljarna. De ligger ofta hopplöst efter i kunskap...

Sen när det gäller hur det kommer sig att tiden bara kan gå, så är det nog inte konstigare än att man ju börjar med att höra av sig till säljaren, hör inget och tiden går... Man hör av sig igen, jobbar och står i, åker på skidsemester, hör av sig igen, jobbar lite mer, sköter hem och familj, hittar mer information från konsumentvägledaren, hör av sig igen, tiden går och sen lackar man ur... Att jag inte lackat ur tidigare har väl sin orsak i att vi har en "backup" i form av en DVD-Recorder med HDD som löser en del av behovet. Men den är ju inte i närheten av en DM när det tex gäller att spela in allt vad familjen vill få inspelat förståss

Och löda kan jag nog, jag har tom en lödpenna hemma
    Så kanske ska jag ta mig tid till det istället, men då har jag nog tappat all möjlighet att få ärendet hanterat via reklamation...

Liknande ämnen

1. Varning för Dreambox-sweden.com
    Av matkoh i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 20:35
  2. Varning!!
    Av humlan57 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-13, 17:17
  3. varning för VDG
    Av öcsi i forum Canal Digital
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 10:11
  4. varning!!!!
    Av Bozze i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 13:11
  5. VARNING!
    Av [zombie] i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-01, 20:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss