Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
Precis vad jag skriver, det är inte ursprungssäljaren som är kontaktad enligt mitt sätt att se på det hela.

Från ditt ursprungsinlägg.
Man kan tycka vad man vill om bemötandet du fick och bristen på customerservice ägaren i detta fall visar upp, men det fråntar inte det faktum att det inte är av Digitalsat Sweden AB du köpt produkten.
Men det var ju just det som var hela poängen... KAN man komma undan säljaransvaret gentemot konsument bara genom att byta namn och bolagsform i bolagsregistret. Eller för den delen vad händer med ansvaret vid ett uppköp, tex om Komplett.se köper InWarehouse...

I alla fall så säger den juridiska "expertis" som finns hos konsumentvägledaren att ansvaret kvarstår.

Och som jag sa (eftersom du tog upp det) så har de tom kvar kundregistret med debit och leveransnotorna från mitt inköp.

Men om det stämmer vad som sägs nu och vad som står på dreamoxx.nu om rena olagligheter så kanske allt detta inte spelar nån roll...