Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 74

Ämne: Varning oseriös säljare - Dreambox

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Är det inte enklare (och billigare) och bara köpa en ny nätdel el vad det nu var som var trasigt?

Citat Ursprungligen postat av Yllas Visa inlägg
    Är det inte enklare (och billigare) och bara köpa en ny nätdel el vad det nu var som var trasigt?
    Har du inte läst i tråden? Det finns inga nya att få tag i... Och hur tänker du att det skulle bli billigare? Än vaddå, att köpa ny box eller att "processa" mot ett företag?
    Så klart det är billigare än att köpa ny box, i alla fall än en box av samma "dignitet", men som sagt så måste det då finnas sådana att uppbringa...

Sen har du givetvis rätt i att det kanske skulle vara enklare att köpa nytt så fort något gick sönder. Släng, köp nytt, släng köp nytt men särskilt billigt blir det inte...

Joda jag har läst tråden, men det finns ju lösningar. Tex med 7025+ eller vad den hette.
    I min värld är tid pengar, då känns det billigare att betala 2-300kr för en ny istället för att vänta 5-10 veckor för att få något lagat.

Citat Ursprungligen postat av GregB Visa inlägg
    Har du inte läst i tråden? Det finns inga nya att få tag i... Och hur tänker du att det skulle bli billigare? Än vaddå, att köpa ny box eller att "processa" mot ett företag?
    Så klart det är billigare än att köpa ny box, i alla fall än en box av samma "dignitet", men som sagt så måste det då finnas sådana att uppbringa...

Sen har du givetvis rätt i att det kanske skulle vara enklare att köpa nytt så fort något gick sönder. Släng, köp nytt, släng köp nytt men särskilt billigt blir det inte...

Citat Ursprungligen postat av Yllas Visa inlägg
    Joda jag har läst tråden, men det finns ju lösningar. Tex med 7025+ eller vad den hette.
    I min värld är tid pengar, då känns det billigare att betala 2-300kr för en ny istället för att vänta 5-10 veckor för att få något lagat.
    Javisst är tid pengar, sen avgör kanske mängden pengar du har eller hur du prioriterar dina pengar hur högt du sedan värderar din tid.
    Nu råkar dessutom en nätdel till en 7025a kosta runt 800kr vilket i alla fall jag tycker gör det värt att göra ett försök att reklamera.

Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Tackad
    15 gånger
    Jag hade också problem med nätdelen i min DM725. Jag lämnade in och fick betala ca 1.100 kr. Burken var då ca 2 år gammal.

Men när en DELL laptop fick problem med bildskärmen, ringde jag DELL och sa att eftersom datorn var 1,5 år gammal så gäller väl ingen garanti?

Jodå, eftersom jag var privatkund så är det tre år som gäller, blev svaret. Dom skickade kartong och fraktsedel, så det kostade mig 0 kr totalt. Så borde det vara litet oftare.....

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    Har du kontaktat DMM ännu?
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Tackad
    60 gånger
    GregB vet inte om du kollat denna tråd http://www.comhit.net/showthread.php...=n%E4tdel+7025 finns ju lite skrivet där om ditt problem också. Antar att de flesta 7025 har bytt/lagad nätdel snart om de inte ligger på nåt undanskymt ställe i källaren.
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Fan vad skönt med alla Dreambox-kramare som ställer sig på säljarens/tillverkarens sida. Tragiskt att se.
    Men det är ju bara ytterligare ett följd av inställningen som många har som rör sig i denna världen: Det är ju en "hobby". Man "fixar själv".
    Precis samma inställning som gör att man accepterar i princip vilka buggiga skitboxar som helst. Det är ju en "hobby".

ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av robelind Visa inlägg
    Fan vad skönt med alla Dreambox-kramare som ställer sig på säljarens/tillverkarens sida. Tragiskt att se.
    Men det är ju bara ytterligare ett följd av inställningen som många har som rör sig i denna världen: Det är ju en "hobby". Man "fixar själv".
    Precis samma inställning som gör att man accepterar i princip vilka buggiga skitboxar som helst. Det är ju en "hobby".

Nu är ju problemet med just det här fallet att det är inte säljaren som är kontaktad. Så din kritik är lite missriktad :lol:
    Multitasking means screwing up several things at once.

Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Nu är ju problemet med just det här fallet att det är inte säljaren som är kontaktad. Så din kritik är lite missriktad :lol:
    Hur menar du nu?

Liknande ämnen

1. Varning för Dreambox-sweden.com
    Av matkoh i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 20:35
  2. Varning!!
    Av humlan57 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-13, 17:17
  3. varning för VDG
    Av öcsi i forum Canal Digital
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 10:11
  4. varning!!!!
    Av Bozze i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 13:11
  5. VARNING!
    Av [zombie] i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-01, 20:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss