Är det inte enklare (och billigare) och bara köpa en ny nätdel el vad det nu var som var trasigt?
Är det inte enklare (och billigare) och bara köpa en ny nätdel el vad det nu var som var trasigt?
Har du inte läst i tråden? Det finns inga nya att få tag i... Och hur tänker du att det skulle bli billigare? Än vaddå, att köpa ny box eller att "processa" mot ett företag?
Så klart det är billigare än att köpa ny box, i alla fall än en box av samma "dignitet", men som sagt så måste det då finnas sådana att uppbringa...
Sen har du givetvis rätt i att det kanske skulle vara enklare att köpa nytt så fort något gick sönder. Släng, köp nytt, släng köp nytt men särskilt billigt blir det inte...
Javisst är tid pengar, sen avgör kanske mängden pengar du har eller hur du prioriterar dina pengar hur högt du sedan värderar din tid.
Nu råkar dessutom en nätdel till en 7025a kosta runt 800kr vilket i alla fall jag tycker gör det värt att göra ett försök att reklamera.
Jag hade också problem med nätdelen i min DM725. Jag lämnade in och fick betala ca 1.100 kr. Burken var då ca 2 år gammal.
Men när en DELL laptop fick problem med bildskärmen, ringde jag DELL och sa att eftersom datorn var 1,5 år gammal så gäller väl ingen garanti?
Jodå, eftersom jag var privatkund så är det tre år som gäller, blev svaret. Dom skickade kartong och fraktsedel, så det kostade mig 0 kr totalt. Så borde det vara litet oftare.....
Har du kontaktat DMM ännu?
2st Solo2 OpenPli
Duo2 4xS2 OpenPli
Viaplay
TV-avgift
Svarta listan:
1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.
GregB vet inte om du kollat denna tråd http://www.comhit.net/showthread.php...=n%E4tdel+7025 finns ju lite skrivet där om ditt problem också. Antar att de flesta 7025 har bytt/lagad nätdel snart om de inte ligger på nåt undanskymt ställe i källaren.
Fan vad skönt med alla Dreambox-kramare som ställer sig på säljarens/tillverkarens sida. Tragiskt att se.
Men det är ju bara ytterligare ett följd av inställningen som många har som rör sig i denna världen: Det är ju en "hobby". Man "fixar själv".
Precis samma inställning som gör att man accepterar i princip vilka buggiga skitboxar som helst. Det är ju en "hobby".